آخرین خبرهااستان هاتدبیر ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: بازسازی سه ورزشگاه بزرگ گیلان به اعتبارات ملی زیادی نیاز دارد/ انتقال تجهیزات نور ورزشگاه شهید عضدی به ورزشگاه سردار جنگل رشت

مریم بخشی

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به مشکل نور ورزشگاه سردار جنگل رشت گفت: پیمانکار ورزشگاه سردار جنگل رشت مبلغ دو میلیارد تومان مطالبات دارد و باید برای این کار راهکاری بیندیشیم، زیرا باید تجهیزات نور ورزشگاه شهید عضدی را به ورزشگاه سردار جنگل منتقل کنیم.

به گزارش تدبیرشرق، مریم بخشی با بیان اینکه گیلان ازنظر ورزشی جزو هشت استان برتر کشور است اظهار کرد: گیلان یکی از قطب‌های اصلی ورزش کشور است.

وی با اشاره به مدال‌آوری ورزشکاران گیلانی در رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی افزود: دو مدال نقره و دو مدال برنز در بازی‌های آسیایی و یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات پاراآسیایی دستاورد ورزشکاران گیلانی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تأکید بر برنامه‌ریزی برای پشتوانه سازی گفت: باید از ورزشکاران در سنین پایه رونمایی شود تا بتوانیم در نوجوانی و جوانی از آن‌ها انتظار کسب مدل داشته باشیم و به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان گیلان این موضوع را جزو اهداف خود قرار داده است.

بخشی با اشاره به اینکه استان گیلان علی‌رغم جمعیت خوب خود، زیرساخت‌های ورزشی خوبی ندارد بیان کرد: گیلان در رشته‌های تخصصی مشکلات فراوانی دارد و ورزشکاران گیلانی با کمترین امکانات در حال افتخارآفرینی هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ گفت: برنامه‌ریزی‌های مناسب جهت حضور مقتدرانه ورزشکاران گیلانی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ شهر توکیو ژاپن انجام‌گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان سرانه استفاده از فضای ورزشی در گیلان را ۶۸ سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: احداث مکان‌های ورزشی، اعتبارات بالایی نیاز دارد و به همین دلیل اداره امسال تمامی اعتبارات تخصیص‌یافته به ورزش گیلان را دریافت کرد.

بخشی با اذعان به اینکه تکمیل مکان‌های ورزشی نیاز به اعتبار دارد تصریح کرد: برای تعمیرات ورزشگاه شهید عضدی و سردار جنگل رشت و ورزشگاه تختی بندر انزلی در فاز اول مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است درحالی‌که فقط برای تخریب ورزشگاه شهید عضدی رشت و تختی بندر انزلی کلی هزینه شد.

وی با اذعان به اینکه اعتبارات سال گذشته برای تعمیر سه ورزشگاه بزرگ استان گیلان به پایان رسیده بیان کرد: اعتبارات جدید نیز هنوز تصویب نشده و برای شروع دوباره‌کار تعمیرات منتظر تصویب اعتبارات هستیم، زیرا تاکنون فقط دو میلیارد تومان برای تخریب و آماده‌سازی بستر سکوها در انزلی هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه بازسازی سه ورزشگاه بزرگ استان گیلان نیز به اعتبارات ملی زیادی نیاز دارد افزود: اعتبارات سال ۹۷ هنوز ابلاغ نشده و به دلیل اینکه در انزلی میله‌گردها از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تأمین شد، باید باز شرکت توسعه و تجهیز به ما کمک کند و مناقصه میله‌گرد را برگزار کند زیرا تاکنون کسی در مناقصه شرکت نکرده و به همین دلیل بعضی اتفاقات از دست ما خارج‌شده است.

بخشی با اشاره به مشکل نور ورزشگاه سردار جنگل رشت گفت: پیمانکار ورزشگاه سردار جنگل رشت مبلغ دو میلیارد تومان مطالبات دارد و باید برای این کار راهکاری بیندیشیم، زیرا باید تجهیزات نور ورزشگاه شهید عضدی را به ورزشگاه سردار جنگل منتقل کنیم.

وی با اشاره به احداث سالن‌های استخر در شهرستان‌های استان تصریح کرد: زمین در حال احداث استخر رودسر تحت مالکیت شهرداری است و برای حل این مشکل، دادگاه باید وضعیت مالکیت آن را مشخص کند و دو پروژه استخر سیاهکل و استخر ماسال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند و استخر رودبار نیز در سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به حضور خیرین و سرمایه‌گزاران در زمینه احداث مکان‌های ورزشی افزود: گیلان ازنظر ورزش بانوان جزو پنج استان برتر کشور است اما زمین پارک بانوان منظریه رشت نیز تحت مالکیت شهرداری بوده و امکانات و ابنیه آن متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و مجموعه یادگار امام نیز از ساعت هشت صبح تا شش غروب مخصوص بانوان است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا