آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

دانشگاه MIT یک میلیارد دلار را صرف تاسیس دانشکده هوش‌مصنوعی می‌کند

دانشگاه MIT

دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT) با اختصاص بودجه کلان یک میلیارد دلاری در پی تاسیس دانشکده ویژه هوش مصنوعی است.

از زمان آغاز عصر طلایی هوش مصنوعی در اویل دهه جاری، این شاخه از فناوری با مشکل کمبود استعدادهای ناب بین محققین و توسعه دهندگان مواجه بوده است حالا اما MIT به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش دنیا یک میلیارد دلار بودجه را برای تاسیس دانشکده ویژه هوش مصنوعی و تربیت نسلی مستعد از متخصصان AI در نظر گرفته است.

نکته مهم اینجاست که این کالج به آموزش مهارت های AI محدود نشده و دانشجویان رشته های دیگر نظیر زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم سیاسی، تاریخ و زبان شناسی پس از شرکت در دوره های این کالج با چگونگی بهره گیری از قدرت بالای هوش مصنوعی در زمینه کاری خود آشنا خواهند شد.

 دانشگاه MIT

دانشگاه MIT تا کنون دو سوم از مبلغ یک مذکور را تامین کرده که ۳۵۰ دلار آن توسط «استفان شوارتزمن»، مدیرعامل کمپانی Blackstone پرداخت شده و به همین بهانه دانشکده جدید شوارتزمن نام خواهد داشت.

۵۰ درصد از تسهیلات این کالج صرفا روی علوم کامپیوتر متمرکز بوده و ۵۰ درصد نیز به صورت مشترک توسط دانشکده هوش مصنوعی و دیگر دپارتمان ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در صورتی که پروژه طبق برنامه پیش برود دانشکده هوش مصنوعی MIT سال آینده افتتاح شده و تا چهار سال دیگر مجموعه آن تکمیل خواهد شد.

یکی از اهداف تاسیس این دانشکده تحقیق و بررسی ملاحظات اخلاقی مربوط به علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی است چرا که برخی از مطالعات هوش مصنوعی بدون توجه به تاریخچه و جوانب مختلف یک زمینه خاص صورت گرفته و نتایج نامطلوبی را به همراه دارند.

«رافائل ریف»، رییس دانشگاه MIT تاکید کرد که کالج جدید هم به عنوان مرکزی جهانی برای آموزش و تحقیق علوم کامپیوتر و هم به عنوان بنیادی برای تولید ابزارهای قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا