آخرین خبرهااستان ها

دادگستری گیلان دلیل خسارات سیل اخیر را بررسی می‌کند

رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های واحد‌های قضایی گیلان در رشت در ارزیابی از عملکرد شورای قضایی گیلان اظهار کرد: قوه قضائیه در تلاش است تا حقوق مردم را احقاق کند و این تلاش به صورت مضاعف در بین قضات دیده می شود.

تدبیرشرق/احمد سیاوش پور بهترین و دلچسب ترین عبادت را خدمت به بندگان خدا دانست و افزود: اگر رضایت قلبی خلق توسط قضات به دست بیاید یقینا خداوند نیز از قضات راضی خواهد بود.

وی بر لزوم خود مراقبتی در همه سنین تاکید کرد و گفت: شیطان هیچگاه انسان را رها نخواهد کرد و در هر پرتگاه در تلاش است تا به خواسته خود برسد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه حتی یک خطا نیز از قاضی پذیرفته نیست تصریح کرد: دستگاه قضایی باید با اعمال صحیح و رفتار درست الگوی سایر افراد جامعه باشد.

سیاوش پور با تاکید بر اینکه اگر دستگاه قضایی در مسیر عدالت حرکت کند کشور اصلاح می شود خاطرنشان کرد: قضات باید ارزش و قدر جایگاه قضاوت را بدانند چون این جایگاه، جایگاه رسول خدا و امیرالمومنین علی علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه امام علی تابع هیجان نبود و با یک اشاره نظر برنمی گرداند گفت: قضاوت علی علیه السلام در راستای حکم الهی بود و مردم در پی دستگاه قضایی هستند که از امام علی علیه السلام الگو بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان قضات را ناظر برشمرد و افزود: ناظر منصف می تواند با مراقبت از خود و انصاف در جامعه قضاوت کند.

سیاوش پور دستگاه قضایی را سالم ترین دستگاه برشمرد و گفت: پاک‌ترین و بی ادعا ترین افراد در دستگاه قضایی حضور دارند و به حمد الهی دستگاهی با صلابت، با اقتدار، سالم و در مسیر انقلاب اسلامی در حال حرکت است.

وی توجه به حقوق بیت المال و عامه را مورد تاکید دستگاه قضایی برشمرد و گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی که نباید در آن افراط و تفریط داشت احقاق حقوق عامه و نظارت همگانی بر امپراتوری مردم است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان دستگاه قضایی را مأمنی امن برای مردم برشمرد و افزود: اگر یک ماه دستگاه قضایی در گیلان بی تفاوت باشد مشکلاتی در استان پیش می آید که باور نکردنی است و همین مسئله موجب شده تا مردم به دستگاه قضایی پناه ببرند.

سیاوش پور با اشاره به سیلاب های اخیر و‌لزوم ریشه یابی آن توسط دادستان ها گفت: دادستان ها باید با تجسس و کار کارشناسی ریشه یابی کنند که عامل تخریب های انفال عمومی چه بوده و ضعف کارها و پاسخگوی خسارت های وارده آمده چه کسی است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دستگاه قضایی نظارت بر حسن اجرای قانون است تصریح کرد: دستگاه قضایی به دنبال کشاندن افراد به دادسرا ها نیست بلکه در تلاش است تا انفال و حقوق عامه جامعه حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به تخریب های گسترده در بخشی از ییلاقات گیلان گفت: دستگاه قضایی نباید تنها به ارائه‌ی گزارش اکتفا کند بلکه باید با اجرای صحیح قانون از تضییع حقوق مردم و خسارت به انفال جلوگیری کنند.

سیاوش پور بر لزوم ساماندهی برداشت از بستر رودخانه ها تاکید کرد و گفت: رودخانه ها باید ساماندهی شوند چون برخی از رودخانه ها با برداشت و برخی از رودخانه ها با عدم برداشت در معرض تخریب هستند.

وی با اشاره به التهابات ارزی و لزوم اهتمام به این مسئله از سوی دستگاه قضایی گفت: مردم ضعیف در شرایط کنونی بسیار رنجور هستند و باید دستکاه قضایی با همگام بودن بیشتر با مردم مناطق استان را از وجود سو استفاده گران مراقبت کنند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به افزایش ورود پرونده به دادگستری های استان طی شش ماه نخست گفت: گرچه دادگستری های گیلان دو درصد نسبت به مدت مشابه بیشتر تلاش کردند اما همچنان ورود پرونده ها به محاکم قضایی بیشتر است.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان گیلان نیز در این همایش با تاکید بر تهذیب نفس اظهار کرد: اگر انسان نتواند تا چهل سال نخست زندگی بندگی، تزکیه و تهذیب نفس کند به سرانجام نمیرسد.

حجت الاسلام‌والمسلمین رضازاده با تاکید بر اینکه انسان نیازمند تزکیه است افزود: قرآن در قرآن تاکید بر تزکیه انسان کرده و پایان هر کاری برای انسان پاک کردن درون و صیقل دادن روح است.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای تعالی خلق شده و باید با رعایت تقوا و اعمال صالح خود را بالا بکشد گفت: حقیقت خوشبختی انسان منتهی شدن آن به سعادت است و بدبختی انسان نیز در ختم شدن اعمال شان به شقاوت است.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان گیلان با اشاره به روایت «المومن مرآت المومن» خاطرنشان کرد: همکاران قضایی باید در همه حال اینه برادران خود باشند و اگر خدای نکرده در آنها عیبی وجود داشته باشد به آنها تذکر داد.

رضازاده با اشاره به انپاع مدیریت فعالانه و منفعلانه در برخی از روئسا گفت: رئیسی که مومن است باید به درد متقاضیان و همکار دردمند خود بشتابد و گره از مشکلات آنها باز کند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با متنبه کردن در تلاش برای کاهش تخلفات است خاطرنشان کرد: ابتدا باید خود را اصلاح کرد اما اگر همکار قضایی مسیر خلاف را طی میکند باید ابتدا به آن تذکر و سپس با اقدام قانونی مشکلات موجود را مرتفع کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا