آخرین خبرهااستان ها

حرفه‌آموزی به متکدیان گام موثری در راستای جلوگیری از این آسیب اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان توانمندسازی متکدیان را یک اصل مهم در مسیر جلوگیری از این آسیب اجتماعی دانست و گفت: حرفه‌آموزی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام موثری در راستای توانمندسازی متکدیان و ساماندهی آنان است.

تدبیرشرق/علی‌اصغر جمشیدنژاد صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بر لزوم تعامل بیشتر دستگاه‌های عضو این کارگروه و بهره‌گیری از پیشرفت‌ها و الگوهای موفق داخلی تأکید کرد و افزود: کارشناسان دستگاه‌های متولی در حوزه ساماندهی متکدیان باید مراحل دستیابی به موفقیت استان‌های مختلف در این خصوص را از نزدیک مشاهده و مبنای کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب در بخش متکدیان در مراکز استان‌ها وجود دارد اظهار داشت: جمع‌آوری کامل متکدیان در شهر تبریز براساس یک همت و خرد جمعی محقق شده که باید به مراکز استان‌های دیگر نیز تسری پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه توانایی حل معضل متکدیان در یک دستگاه‌ اجرایی وجود ندارد گفت: باید این پدیده را به عنوان یک رویکرد اجتماعی تعریف کنیم و از ظرفیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در این مسیر کمال بهره را ببریم.

وی بر ضرورت جلب مشارکت‌های مردمی از طریق سازمان‌های مردم نهاد تأکید و تصریح کرد: در راستای رفع معضلات اجتماعی برخی از صنوف همچون پزشکان به صورت خودجوش اقدام‌های موثری انجام می‌دهند که باید ضمن حمایت از آنان، بستر تحقق این موضوع را فراهم کنیم.

جمشیدنژاد با اشاره به لزوم توجه به سلامت بهداشتی و روانی متکدیان و کودکان کار تأکید کرد و اظهار داشت: از اعلام آمادگی نیروی انتظامی در جهت اقدام‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی متولی برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه ما در مسیر بهبود شرایط زندگی افراد آسیب‌پذیر جامعه مسئول هستیم و باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در این جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به شناسایی ۱۴۸ کودک کار در سطح شهر رشت گفت: حضور کودکان کار در خیابان ها در شان شهر رشت نیست و نیازمند ساماندهی آنان هستیم.

مونا ابروفراخ افزود: اغلب کودکان کار در مسیر درست زندگی و کسب آموزش های لازم نیستند و به افراد بزهکار جامعه مبدل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز برای کودکان کار برنامه ریزی و سرمایه گذاری نکنیم مجبور خواهیم بود در آینده هزینه آسیب هایی که مجرمان و بزهکاران به جامعه وارد می کنند را متحمل شویم.

در ادامه جلسه فرماندار رشت با اشاره به اینکه تکدی‌گری و کودکان کار از معضلات مهم اجتماعی محسوب می‌شود که نیازمند توجه ویژه به آن است گفت: در سه ماهه ابتدای سال ۹۷ در مجموع ۷۲ نفر از متکدیان و کودکان کار از سطح شهر رشت جمع آوری شدند و هریک به تناسب وضعیت آنها ساماندهی شدند.

میرشمس مومنی زاده افزود: آمادگی لازم برای رسیدگی به این موضوع با جدیت بیشتر در سطح شهرستان رشت وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا