آخرین خبرهااستان ها

تسهیلات اشتغال خانگی باید متوقف شود/ حوزه بوم گردی شهرستان ماسال آمار خوبی دارد

جلسه کارگروه رفع موانع و رونق تولید فرمانداری شهرستان ماسال به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان برگزار شد.

تدبیرشرق/در این جلسه سید محمد احمدی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ماسال اظهار داشت: به اعتقاد من در شهرستان ماسال محور توسعه می تواند گردشگری باشد. حرکتی که تحت عنوان بوم گردی شکل گرفته موقعیتی را ایجاده کرده که باید تسهیلات لازم برای آن فراهم شود.

وی با درخواست از تولید کنندگان برای ارتباط مستمر و همکاری با بانک ها خاطرنشان کرد: این که تولید کننده بخواهد بخش اعظم کار را با تسهیلات انجام دهد بدون شک موانعی را ایجاد می کند. در امر تولید باید همت بیشتری وجود داشته باشد و باید این تفکر در بین تولید کنندگان باشد که بتوانند تسهیلات را برگردانند.

احمدی با اشاره به سخت گیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات بیان داشت: در این زمینه لازم است اعتماد دو جانبه شکل بگیرد. امیدواریم عزیزان تولید کننده به این مساله واقف باشند که تولیدشان صرف اقتصادی داشته باشد و بتوانند از عهده مطالبات آن بر بیایند. وی همچنین گفت: ارتباط تولید کنندگان با دستگاه های اجرایی و بانکها باید به صورت مستمر باشد تا همفکری ها و مشاوره ها موانع را کاهش دهد.

معاون استانداری گیلان در ادامه ابراز داشت: شهرستان ماسال یک شهرستان با ظرفیت و جاذبه های خاص گردشگری است و به دلیل نسبت جمعیتی در این شهرستان ظرفیت روستاها بالاتر است که می توانیم از آن بهتر استفاده کنیم.

احمدی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال در این شهرستان نیز گفت: در بحث تسهیلات روستایی شاهد آن هستیم که از ۳٫۸ میلیارد تومان که تخصیص ۵۰ درصد اولیه در امر تسهیلات روستایی بود قریب به پنجاه درصد آن در بحث اشتغال خانگی روستایی صرف شد که باید متوقف شود. وی ادامه داد: تاکید ما در استانداری این است که در صورت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی حتما کارگروهی در استان این امر را تصویب کند.

معاون استاندار گیلان در پایان گفت: در بحث بوم گردی نیز آمار خوبی از سوی شهرستان ارائه شد که امیدواریم پرداختی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا