آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

محققان از بارداری بدون نیاز به جنس مذکر تا دو دهه دیگر خبر می‌دهند

به گفته یک متخصص در زمینه بارداری، زنان استرالیایی می توانند تا دو دهه دیگر بدون نیاز به مردان بچه دار شوند. دکتر دیوید مالوی معتقد است که در آینده و به لطف پیشرفت های حاصل شده در تکنولوژی باروری، حاملگی دیگر نیازمند دخالت جنس مذکر نخواهد بود. محققان چینی اخیراً موفق به زایمان موشی از دو موش مادر شدند و دکتر مالوی می گوید دلیلی وجود ندارد که چنین موفقیتی در تولید مثل انسان ها نیز امکان پذیر نباشد.

در حال حاضر کمیته های اخلاقی و موانع قانونی در استرالیا اجازه چنین آزمایش هایی را روی انسان ها نمی دهند اما مالوی معتقد است که به مرور زمان رویکردها تغییر خواهد کرد. «موفقیت های علمی اتفاق خواهند افتاد و آنها قادر به متوقف کردنش نیستند».

در صورتی که پیش بینی وی تحقق یابد، در آینده زوج ها با مشکلات کمتری در زمینه باروری مواجه خواهند بود و حتی در صورتی که مرد اسپرم هایی کم کیفیت داشته باشد، باز هم امکان داشتن فرزندانی با ژنتیک والدین وجود دارد. «به نظرم این موضوع به کمک بارور کردن تخمک با کروموزوم هایی نصف و اصلاح ژنی هدف گذاری شده امکان پذیر خواهد بود».

مالوی در حالی این سخنان را مطرح می کند که برای اولین بار یک موش از دو موش مادر در آزمایشگاه های چین زاده شد. از آن زمان تا به امروز ۲۹ موش سالم به کمک دی ان ای دریافت شده از تخمک دو موش مادر در آکادمی علوم چین زاده شده اند و همه آنها بی نیاز از اسپرم یک موش مذکر بوده اند. این موش ها ضمناً زندگی کاملاً سلامتی داشته و حتی بعداً خود موش هایی دیگر را به این جهان آوردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا