آخرین خبرهااستان ها

نقدی بر عملکرد شورای شهر رشت ؛ شهروندان در اولویت یا در سایه ؟

تدبیرشرق/سخنان سخیفی که رو در رو و در رسانه ها از زبان اعضای شورا مطرح می شود تنها دیدگاه شهروندان را نسبت به این منتخبان تغییر می دهد ، شهر رشت جایی نیست که مردم آن نسبت به واقعیت ها ناآگاه باشند ، باید برای شهری چون رشت گریست که تمامی فعالیت های آن در گرو انتخاب یک شهردار که در حد و اندازه ی آن باشد در سکون مانده است.

مدتی است که شهروندان رشتی منتظرند تا شهردار آنان از پس خورشید تابان و آنچنانی که اعضای شورای شهر رشت وعده داده اند ( متخصص ،با تجربه و متعهد ) از بین گزینه ها انتخاب شود ولی همچنان باید منتظر بمانند.
شهر رشت با گذشت هفت ماه از سال با کمترین تحقق بودجه و کمترین میزان برنامه های عمرانی روزها را سپری می کند. پیمانکاران پشت درهای بسته شهرداری باقی مانده اند و کارکنان این نهاد که باید پویا باشند ، رمقی برای کار کردن ندارند. ارباب رجوع ها اکثرا با این کلمه تکراری کارمندان مواجه می شوند که باید منتظر انتخاب شهردار باشند . دراین میان جلسات شورای شهر رشت همچنان دستخوش روند کند انتخاب شهردار است .
حکایت شهر رشت حکایت پیکر بی جانی است که هفت تیرکشی و شلیک بر آن دردی دیگر دوا نمی کند . صحبت شهروندان این است که اعضای محترم شورا ، آیا نمی بینید که دیگر سخنان شعار گونه شما سودی برای شهر ندارد ؟ دوره ی انتخابات و کاندیداتوری فعلا تمام شده و مردم از الفاظ تکراری تان خسته شده اند ! عملکرد مثبت شما در شورای شهر شاید بتواند ضامن انتخاب شما برای انتخابات آتی باشد اما سخنان شعار گونه تضمینی برای شما نخواهد بود .اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم در این میان فرقی ندارد . واقعا جای تاسف است که یک شورای شهر نمی تواند برای انتخاب شهردار به اجماع برسد .
سخنان سخیفی که رو در رو و در رسانه ها از زبان اعضای شورا مطرح می شود تنها دیدگاه شهروندان را نسبت به این منتخبان تغییر می دهد ، شهر رشت جایی نیست که مردم آن نسبت به واقعیت ها ناآگاه باشند ، باید برای شهری چون رشت گریست که تمامی فعالیت های آن در گرو انتخاب یک شهردار که در حد و اندازه ی آن باشد در سکون مانده است. آیا اعضای شورای شهر رشت در جریانند که چه میزان از وقت و انرژی شهروندانی که مستقیما با شهرداری رشت در ارتباط هستند به دلیل فقدان یک مدیریت پایدار در شهرداری به هدر می رود ؟ اینکه ورد زبان اعضای شورای شهر کلمه ی «دغدغه» انتخاب اصلح شهردار برای شهر و شهروندان است در عمل این دغدغه را چقدر درک می کنند ؟
پر واضح است که ارائه رزومه ی کاندیداها و بررسی آنها یک وقت کشی و بهانه ی دیگری برای انتخاب گزینه ی مورد نظر برخی از اعضای شورای شهر و دهن کجی برخی از اعضا نسبت به بقیه است و این اجماع هیچ زمان به ثمر نمی رسد مگر اینکه شورای دوره ی پنجم در لابی های شبانه و پشت پرده به گزینه ی واحد خود با یکدیگر دست یابند.
و وا اسفا برای رشت که شهری فرهیخته است که یافتن شهرداری برای آن ناممکن شده و در این شهر با داشتن افراد متخصص ، مدیران خلاق و اجرایی ، از دیدگاه شورای شهر رشت قحط الرجال به چشم می خورد. شورای شهر تنها با این حرکت تنها ذهنیتی را که برای مردم بیشتر پر رنگ می کند این است که شاید بهتر بود هرگز شورایی وجود نداشت !

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا