آخرین خبرهااستان ها

گیلان؛ میزبان تور جهانی والیبال ساحلی

رئیس هیات والیبال گیلان گفت: تور جهانی تک ستاره والیبال ساحلی با حضور ۲۶ تیم از ۱۱ کشور در روزهای ۲۳ لغایت ۲۷ مهر ماه سالجاری در مجموعه ورزش‌های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

تدبیرشرق/منطقه گیلان، محسن خاکزاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، از میزبانی گیلان برای برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی خبر داد و اظهار کرد: تور جهانی تک ستاره والیبال ساحلی یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی ورزشی است که به میزبانی گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

رئیس هیات والیبال گیلان افزود: این مسابقات بین‌المللی با حضور ۲۶ تیم از ۱۱ کشور در روزهای ۲۳ لغایت ۲۷ مهر ماه سالجاری در مجموعه ورزش‌های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

وی گفت: کشورهای ایران با ۱۰ تیم، قزاقستان با ۴ تیم، عمان، اسلوونی و تایلند هر کدام با دو تیم، چک، ایتالیا، نروژ، لهستان، روسیه و سوئد هر کدام با یک تیم در این مسابقات که بر اساس تقویم رسمی فدراسیون جهانی همه ساله برگزار می‌شود، حضور دارند.

خاکزاد با بیان اینکه جایزه نقدی این مسابقات ۵ هزار دلار است که به تیم‌های اول تا هشتم پرداخت می‌شود، تصریح کرد: هدف از این بازی‌ها اعتلای نام ایران در سطوح بین‌المللی است، این بازی‌ها همزمان به صورت آنلاین از سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال پخش می‌شود.

رئیس هیات والیبال گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه مسابقات در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود، وسیله حمل و نقل از رشت برای تماشای بازی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله این بازی‌ها طبق زمانبندی فدراسیون جهانی در نقاط مختلف برگزار می‌شود، گفت: ماسه زمین والیبال جهت تایید برای برگزاری مسابقات با هزینه ۶ میلیون تومانی به کشور تایلند ارسال شده است.

خاکزاد با بیان اینکه ایران ۸ تیم در این مسابقات دارد، گفت: «محمد صادقی»، «سینا جعفری» و «سینا شوکتی» بازیکن گیلانی عضو تیم ملی والیبال هستند که در این رقابت‌ها حضور دارند.

در ادامه مجید فاتحی، معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم، باعث خوشحالی است که شاهد برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه در سازمان منطقه آزاد انزلی در اولین قدم نسبت به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی مناسب اقدام کردیم، افزود: در این راستا ۷ مجموعه زمین ورزشی در سطح محلات منطقه احداث شد.

فاتحی با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی نگاه ویژه‌ای به توریسم ورزشی دارد، تصریح کرد: اقتصاد ورشی به شکل نهادینه‌ای در منطقه‌ آزاد انزلی در حال شکل گیری است.

معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی در خصوص میزبانی از برگزاری تورجهانی والیبال ساحلی، گفت: جلسات متعددی برای برگزاری با کیفیت مسابقات، استقرار ورزشکاران و عوامل اجرایی اندیشیده شده که قطعا بازخورد این مسابقات قابل توجه خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا