آخرین خبرهااستان ها

نیروگاه‌ها و پست‌های حساس از اهداف مهم تهدید دشمنان هستند

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به صیانت از تاسیسات و نیروگاه ها بیان کرد: صنعت برق و تاسیسات آن به ویژه نیروگاه ها و پست های حساس از اهداف مهم و قابل توجه دشمنان در حملات نظامی به شمار می‌رود.

تدبیرشرق/امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با حضور در شهرستان رودبار از نیروگاه بادی منجیل بازدید کرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در حاشیه بازدید از نیروگاه بادی منجیل، اظهار کرد: نیروگاه های بادی از جمله مراکز تولید انرژی هستند که به دلیل جایگزینی باد به جای سوخت های فسیلی برای تولید برق از اهمیت ویژه ای برخوردارند و با توجه و به وزش باد در تمام فصول در شهرستان منجیل این شهرستان برای احداث نیروگاه بادی و تولید برق از بادهای منطقه از دهه ۷۰ آغاز شد.

محمدپور افزود: این توربین ها از سه پره به طول تقریبی ۳۰ تا ۴۰ متر ساخته شده اند و انرژی جنبشی باد را توسط ژنراتورهایی که در پشت پره ها قرار دارد، به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به مفهوم پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به صیانت از تاسیسات و نیروگاه ها بیان کرد: صنعت برق و تاسیسات آن به ویژه نیروگاه ها و پست های حساس از اهداف مهم و قابل توجه دشمنان در حملات نظامی به شمار می رود و به همین دلیل باید چاره اساسی برای صیانت این تاسیسات از تهدیدات دشمنان و جلوگیری از قطعی جریان برق در شرایط اضطراری و بحرانی اندیشیده شود.

محمدپور ظرفیت نیروگاه های بادی در کشور را بیش از ۴۰ هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیروگاه منجیل یکی از بزرگترین نیروگاه ها در خاورمیانه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر حیاتی بودن صنعت برق در زیرساخت های کشور اذعان داشت: صنعت برق یکی از حیاتی‌ترین زیرساخت‌های هر کشور است که هرگونه اختلال در این صنعت علاوه براینکه به اقتصاد کشورها لطمه می‌زند، سلامت روانی جامعه را نیز به شرایط بحرانی سوق خواهد داد، بنابراین کاهش آسیب‌پذیری این صنعت در برابر بلایای طبیعی و غیر‌طبیعی بسیار حائز اهمیت است و در این راستا پدافند غیرعامل نقش مهم و حیاتی ایفا می‌کند و عدم توجه به این مقوله می‌تواند هزینه‌های سنگینی در زمان جنگ و صلح بر سرمایه‌های ملی تحمیل نماید و ضایعات جبران‌ناپذیری به بار آورد.

محمدپور تصریح کرد: هدف گذاری در ارائه خدمت و استفاده از دانش روز برای مقابله با تهدیدات احتمالی از رویکردهای پدافند غیرعامل در نیروگاه ها می باشد همچنین شناسایی تهدیدها و تدوین برنامه جامع در بحران ها از جمله اولویت هایی است که در حوزه پدافند غیرعامل مورد واکاوی و بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ضمن اشاره به کار گیری اصول و معیارهای پدافند غیرعامل که می تواند به تکمیل زنجیره دفاعی کمکی موثر و قابل توجه نماید و این امر به طور شایسته ای از جانب مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تلاش برای توسعه پایدار کشور و تحقق اهداف چشم انداز ۲۰ ساله توسعه ای کشور ایجاب می‌کند، که عنصر پدافند غیر عامل که به معنی ارزیابی آسیب پذیرها و تهدیدهای احتمالی و برنامه ریزی برای حذف این موارد در اجرای طرح‌های اقتصادی ،اجتماعی و توسعه ای کشور است، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با تاکید بر تقویت زیرساخت نیروگاه بادی منجیل، خاطرنشان کرد: صنعت برق در مواقع بحران از حساسیت های خاصی برخوردار است چرا که پایداری برق امنیت و امید را به ارمغان می آورد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا