آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

اختصاصی ؛ تاثیر عملکرد ماکان پدرام در خسارات ناشی از سیل چقدر است ؟ / آیا دادستان کل دادگستری استان گیلان بعنوان مدعی العموم علیه وی اعلام جرم خواهد نمود؟

ماکان

اختصاصی تدبیر شرق – زیر ذره بین : وقوع بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب اخیر پیامدها متعدد و خسارات زیادی را برای استان گیلان به همراه داشته است . بنا به اظهارات مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری علاوه بر تخریب چندین پل در نقاط مختلف استان بیش از ۵۱ روستا در حوزه جاده با مشکل مواجه شده اند که به تدریج در حال بازگشایی می باشند. همچنین به گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان تا کنون به صورت تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیر بنایی ،ابنیه و مردم استان گیلان وارد شده است که این رقم با توجه به بحران های اقتصادی دولت در این شرایط مبلغ قابل اعتنایی می باشد . کارشناسان معتقدند دلیل عمده بخش عظیمی از این خسارات ،ناشی از فقدان تجربه کافی در عرصه تامین زیر ساخت های عمرانی و راهسازی بوده و نگاه سطحی و غیر علمی وحضور افراد ناکارآمد در عرصه های تخصصی طی سالهای گذشته در این فرایند بی تاثیر نبوده است .با توجه به اینکه سازمان ها و ارگانهای مختلفی را می توان در این بی تدبیری دخیل دانست اما حوزه راهسازی استان گیلان در این شرایط می تواند بسیار تاثیر گذار بوده و باید پاسخگوی بخش عمده ای از این خسارات باشد . به نظر می رسد مهندس ماکان پدرام یکی از مدیران این حوزه که سالها در جایگاههای ریاست حوزه راهسازی اداره کل راه و شهرسازی گیلان ،ریاست حوزه نظارت و کنترل راه و شهرسازی گیلان و نمایندگی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نقش قابل توجهی داشته و اکنون زمزمه های مدیر کل شدن وی در اداره راه و شهر سازی استان گیلان به گوش می رسد باید بعنوان نفرات اول نسبت به این خسارات پیش آمده پاسخگو بوده و عنوان نماید طی سالها مدیریت و کارشناسی در عرصه راهسازی  استان گیلان چرا در سالهای گذشته پل ها و جاده هایی با این کیفیت در سطح استان بنا شده که امروز تاب و توان مقابله با این حوادث طبیعی را نداشته باشد!؟ در دوران مدیریت ایشان تا چه حد نگاه کارشناسانه با پشتوانه علمی و عملی در حوزه راهسازی استان نقش داشته و اکنون چرا ایشان نسبت به خسارات واقع شده پاسخگو نخواهند بود ؟!

لازم است مدیران ارشد استانی علاوه بر داشتن دغدغه جهت رسیدگی به این حوادث و جبران خسارات کمی هم ریشه ای به مسائل نگریسته و مسببان و عاملان این بی تدبیری را نیز مواخذه نمایند . حال در این وانفسا که ماکان پدرام از گزینه های تصدی مدیر کلی اداره راه وشهرسازی استان گیلان است این سوال نیز به ذهن می رسد که آیا دادستان کل دادگستری استان گیلان بعنوان مدعی العموم علیه ایشان اعلام جرم خواهد نمود ؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا