آخرین خبرهااستان ها

میزان بارندگی اخیر دو برابر سال قبل بود و میزان آسیب سال قبل را هم نداشتیم/شهرداری لنگرود طرحی جامع برای کل شهر تهیه کرد

فرماندار لنگرود با بیان اینکه سابقه طولانی آب گرفتگی لنگرود نیازمند کار اساسی است خواستار اجرای طرح جامع شهرداری لنگرود برای هدایت آب‌های سطحی شد.

 

تدبیرشرق/سیدرضا جوادپور، فرماندار لنگرود با قدردانی از انسجام‌ مدیریتی برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از سیل در شهرستان، گفت: ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر بارش و این حجم از بارندگی که بیشتر از متوسط سالانه بارندگی ‌کشور و بیسابقه بود با اتخاذ تدابیر و پیش بینیهای لازم و امادگی دستگاهها مهار شد.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی دو برابر سال قبل و در مقابل میزان آسیب سال قبل را نداشتیم، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی میزان بارش و اتخاذ تدابیر لازم در جلسات ستاد بحران و استقرار ۲۰ دستگاه بیل میکانیکی و لودر در جاهای مختلف شهر توانستیم از حوادث جلوگیری کنیم به طوری که نزدیک نقطه شهر میدان لیلاکوه به سمت گالشکلام با اقدامات به موقع توانستیم مسیر ابرو را منحرف کنیم.

جوادپور با اشاره به سابقه طولانی آب‌گرفتگی در شهر لنگرود و اینکه کار اساسی باید در سطح شهر انجام شود، تصریح کرد: موضوع هدایت آب‌های سطحی کار علمی است و با لوله گذاری‌های تصادفی مشکل حل نمی‌شود و شهرداری لنگرود طرحی جامع برای کل شهر تهیه کرد که بایستی اجرا شود که اجرای این پروژه نیازمند بودجه بسیار زیادی است.

فرماندار لنگرود ادامه داد: در گام نخست و هدایت آب‌های سطحی مسیرهای مهم انتخاب شد که شهرداری این کار را ابتدا از مرکز بازار با هزینه ۲میلیارد تومانی آغاز کرد.

جوادپور با تاکید بر اینکه کار کردن در مراکز قدیمی شهر مشکلات خاص و گاهی موجب کندی کار می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای انجام این کار سرعت عمل داشته باشد و اگر کمک بازار و مردم نباشد قطعا این کار بزرگ انجام نمی‌شود.

فرماندار لنگرود افزود: پروژه مشکل مالی ندارد و هدایت آب‌های سطحی باید به درستی انجام و به طور جامع این کار انجام شود.

جوادپور در پایان گفت: سیل شرایط عادی نیست و مهم آمادگی است که باید خسارت و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا