آخرین خبرهااستان ها

میزان خسارت به شهرهای شمالی مشخص نیست|وزارت نیرو رسیدگی به رودخانه‌ها را فراموش کرده

نماینده مردم لنگرود در مجلس، گفت: آمار دقیقی از میزانخسارات به بار آمده در جریان سیل روزهای اخیر شهرهای شمال کشور وجود ندارد و در حال جمع‌بندی و برآورد خسارات‌های به بار آمده هستیم.

تدبیرشرق/مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگویی، در خصوص میزان خسارت سیل اخیر استان‌های شمالی به کشاورزان و دامداران، اظهار داشت: در جریان بارندگی اخیر شهرهای شمال کشور میزان بارش در چهار ساعت ۲۲۶ میلیمتر بود که با متوسط یک سال و نیم کشور برابری می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان بارندگی و سیل به وقوع پیوسته در برخی از شهرهای شمال کشور خسارات بسیار زیادی به بار آمد که اگر مدیریت خوبی صورت نمی‌گرفت میزان آن بیشتر می‌شد، گفت: عمده مشکلات در جریان بارندگی‌های شدید به واسطه رودخانه‌ها و نهرها به وجود می‌آید که وزارت نیرو به عنوان متولی این موضوع را رها کرده و به دنبال نگهداری آنها نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چندین سال است که سازمان آب نسبت به موضوع رودخانه‌ها و نهرها بی‌تفاوت عمل می‌کند و اگر این بی‌تفاوتی ادامه داشته باشد هرسال در فصل بارندگی شاهد این میزان از خسارات و جریان سیل در برخی از استان‌ها هستیم.

وی در پایان در خصوص میزان خسارات به دامداری‌ها و باغ‌ها به واسطه سیل اخیر شمال کشور، اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان خسارات به بار آمده در جریان سیل روزهای اخیر شهرهای شمال کشور وجود ندارد و در حال جمع‌بندی و برآورد خسارات‌های به بار آمده هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا