آخرین خبرهااستان هااسلایدرحوادث

اختصاصی ؛عزم جهادی شرکت آب منطقه ای گیلان در کمک به مناطق سیل زده تالش /بازدید استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از این مناطق +تصاویر

۹سیل تالش

اختصاصی تدبیر شرق : بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها در هفته گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی و چند خانه روستایی شهرستان تالش خسارت وارد کرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان به اتفاق استاندار گیلان و هیات همراه صبح امروز از مناطق سیل زده شهرستان تالش بازدید بعمل آوردند.

مهندس کاظم لطفی مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در جلسه ی شورای مدیریت بحران شهرستان تالش که با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استان و شهرستان صورت گرفت با ارایه ی گزارشی اظهار داشت : سیلاب اخیر در ۱۱ رودخانه ی شهرستان تالش به طول ۱۸۰ کیلومتر که جزء سومین حوزه دشت خشک کشور در سال ۹۷ بوده که باعث تخریب ۳۲ بازه در رودخانه ها شده که برای بازسازی آن نیازمند به ۴۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی ادامه داد : علاوه بر این مورد ۳۵ کیلومتر از مسیر رودخانه ها در شهرستان تالش نیز نیاز به بازسازی و لایروبی دارد و اعلام داشت: با توجه به تفاهم نامه ای که بین وزارت نیرو و وزارت صنعت ، معدن و تجارت منعقد شده ، بر اساس آن برای طرحهای عمرانی وزارت نیرو، این مجوز وجود دارد که از مصالح مازاد داخل رودخانه در آن طرحهای عمرانی استفاده گردد.
لطفی ادامه داد : رودخانه های ناورود ، جوکندان ، طولارود ، کرگان رود و حویق نیازمند لایروبی هستند و در حال حاضر در حدود ۵۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین ، توسط شرکت آب منطقه ای گیلان از طریق شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد به منطقه اعزام گردیده و هم اکنون نیز این ماشین آلات به صورت ضربتی در حال فعالیت هستند.
مدیر عامل آب منطقه ای گیلان تاکید کرد : این ماشین آلات با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان عملیات ساماندهی در منطقه حضور خواهند داشت .
لطفی افزود : لازم به ذکر است که در سیلاب اخیر تمامی سر دهنه های رودخانه های تالش تخریب شده که این سردهنه ها به جهت آماده سازی برای فصل زراعی جدید نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار می باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا