آخرین خبرهااستان ها

کاهش قابل ملاحظه آرا به نسبت دوره قبلی/ ضعف تبلیغات و رکود سازمانی از عوامل برگزاری انتخابات سرد!

هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان روز گذشته برگزار و نتایج آن ساعاتی بعد از اتمام آن اعلام شد.

تدبیرشرق/ این دوره از انتخابات ۳۷ نامزد با هم رقابت کردند که ۱۵ نفر به‌عنوان اعضای اصلی و ۷ نفر به‌عنوان علی‌البدل انتخاب شدند. در این میان  گروه ترافیک حذف و سهمیه آن به گروه عمران اضافه‌شده بود.

نتیجه انتخابات نیز فرق چندانی با دوره قبلی آن نداشت.  ماجد یلدرمیان که در دوره قبلی عضو علی‌البدل گروه معماری بود به همراه رضا احمدزاده ذوالپیرانی  توانستند به‌عنوان نفر اصلی وارد هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی گیلان شوند. البته در گروه معماری تنها سه نفر کاندیدا حضور داشتند  که هر سه نفر جواز ورود به هیات مدیره را کسب کردند.

همچنین میلاد نصر نیز عضو جدید گروه عمران ناظم مهندسی ساختمان گیلان است  و علی مبصر با حذف گروه ترافیک از نظام مهندسی ساختمان گیلان حذف شد.

اما نکته جالب و متفاوت  کاهش ۲۳۴۴ رای نسبت به دوره قبلی انتخابات بود. به طوریکه از ۶۲۳۸ رای انتخابات دوره هفتم به ۳۸۹۴ رای در دوره هشتم  کاهش پیدا کرده است که این امر با توجه به افزایش اعضای نظام مهندسی ساختمان و همچنین تحولات اخیر در نوع خود جالب توجه است.

کاهش اختیارات سازمان و کاهش ساخت و ساز رکود بزرگی را در سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ایجاد کرده است.  عدم امکان تحقق بسیاری از منابع درآمدی سازمان در بودجه مصوب سال ۹۷ موجب شد که اردیبهشت ماه سال جاری، نظام مهندسی ساختمان گیلان اعلام کند: ـ تا اطلاع ثانوی امکان ثبت به روال سابق، کنترل و ارجاع خدمات مهندسی در پروژه های نوساز در تمامی دفاتر نمایندگی سازمان مقدور نمیباشد.» این رکود و رخوت از جمله مسائلی بود که در حضور اعضای سازمان در انتخابات نیز تاثیرگذار بود. به طوری که  برای اکثریت اعضای نظام مهندسی که بالغ بر ۲۰ هزار نفر می شوند فرق چندانی نمی کند که چه کسی در هیات مدیره قرار بگیرد.

بدین مساله باید ضعف اطلاع رسانی در سالیان گذشته را  با خروج مدیره سابق  روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان نیز  اشاره کرد  که تقریبا هیچ خبری از این سازمان بعد از مراسم تودیع و معارفه به بیرون درز نکرده است و البته رسانه ها نیز چندان به مسائل درون سازمان ورود نکرده اند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سرد در آن  باشیم. هرچند در نهایت نتیجه دلخواه برای هیات مدیره فعلی بدست آمده است، اما مشخص است که اهمیت آن ها به نسبت دوره قبلی کمتر به چشم می آید.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا