آخرین خبرهاملی

حمایت ۹۷ درصدی دولت و مجلس از صندوق‌های بازنشستگی کشوری

تدبیرشرق/عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: صندوق‌های بازنشستگی ورشکست شده و سرمایه ندارند و براین اساس ۶۸ درصد صندوق های بازنشستگی لشگری و ۹۷ درصد صندوق های بازنشستگی کشوری از سمت دولت و مجلس حمایت می شوند و امیدوارم هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به وضعیت بغرنج برخی صندوق‌های بازنشستگی در کشور، گفت: یکی از دلایل عمده بروز مشکلات صندوق های بازنشستگی ورود به بنگاهداری و سوءمدیریت‎ها در آنها بوده است اما دولت و مجلس شورای اسلامی این بازنشسته ها را رها نکرده و سال گذشته حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به آنها کمک کرده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: هر صندوق بازنشستگی مسلما باید خود پاسخگوی مستمری بگیرانش باشد زیرا پول را طی سال‌ها از آنها دریافت کرده و اکنون با رسیدن فرد به مقطع بازنشستگی اعلام می‌کند پولی برای پرداخت ندارم.

عدم نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی دلیل عمده بروز مشکلات در آنهاست

وی ادامه داد: متاسفانه یکی دیگر از دلایل عمده بروز مشکلات کنونی صندوق‌های بازنشستگی عدم نظارت کافی بر آنها بوده است و براین اساس اکنون دچار ورشکستگی شده و پاسخگوی مستمری‌بگیران خود که سی سال پولشان را به این صندوق ها پرداخت کرده اند، نیستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا