آخرین خبرهااستان ها

عقب ماندگی شدید و رتبه آخر شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغالزایی

مومنی زاده با اشاره به اینکه کشور ما امروز در جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: توجه به مسایل اقتصادی و فرصت اشتغال زایی با حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان ایجاد خواهد شد و اگر امروز از تسهیلات رونق اشتغال زایی استفاده نکنیم، خیانت کرده‌ایم.

تدبیرشرق/فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال گفت: جلسه کمیته تخصصی دیروز برگزار شد و در این جلسه مشخص شد که مجموعا در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دچار ضعف و عقب ماندگی هستیم.

میرشمس مومنی زاده با اشاره به اینکه اولویت نظام و دولت توجه به مسائل اقتصادی، ایجاد رونق اقتصادی ،حمایت از تولید و سرمایه گذاری است ،گفت: این پذیرفتنی نیست که شهرستان رشت در امر اشتغالزایی عقب ماندگی داشته باشد.

مومنی زاده با اشاره به اینکه کشور ما امروز در جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: توجه به مسایل اقتصادی و فرصت اشتغال زایی با حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان ایجاد خواهد شد و اگر امروز از تسهیلات رونق اشتغال استفاده نکنیم، خیانت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید در انجام وظیفه خود سهل انگاری کنیم، یادآور شد: بانک کشاورزی در شهرستان انزلی بسیارخوب عمل کرده اما در شهرستان رشت عملکردش مناسب نیست و نمی‌دانم اینجا چه اتفاقی افتاده است که در ارزیابی ها اخرین بانک قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان رشت متذکر شد: برای تحقق اشتغالزایی نیازمند تحرک بیشتر از جانب دهیاران و بخشداران هستیم و امیدواریم با همکاری هم شاهد تحول بزرگی در این زمینه باشیم.

وی خطاب به بانکها گفت: میزان جذب تسهیلات ازسوی بانکها پایین است. جلسات کارگروه در هفته دوبار و در هر جلسه یک بانک عامل و با حضور متقاضیان برگزار شود.

مومنی زاده با بیان اینکه وظیفه من دفاع از حقوق شهرستان رشت، گفت: شهرستان رشت نسبت به شهرستانهای دیگر کمترین بهره را از تسهیلات اشتغال زایی برده است.

بهانه‌ها قابل پذیرش نیست

در ادامه جلسه معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری رشت با بیان اینکه تا کنون ۵۰ جلسه در مورد اشتغال برگزار شده است، گفت: حاصل این جلسات ارائه ۳ برابری طرح ها به بانکها بود.

محمد علی ویشکایی با اشاره به اینکه کمیته فنی شهرستان رشت دقیق ترین و منظم ترین کمیته استان است، افزود: متقاضیان هر روز در فرمانداری هستند از فرماندار شهرستان رشت می‌خواهیم که از حق رشت دفاع کند.

این مسئول یادآور شد: هیچ کس به ما نمی‌گوید که ضعف ما کجاست و با این حجم پیگیری هایی که مدیران دارند نباید سهم رشت ۲۲ درصد باشد.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه شرمنده همه مدیران و روسای ادارات هستم، گفت: از بانکها می‌خواهیم که همکاری های لازم را در پرداخت ها انجام دهند.

ویشکایی افزود: همیشه شهرستان رتبه نخست را داشته است اما الان چه شده که در بحث اشتغال رتبه آخر در استان دارد.

وی در پایان اظهار کرد: برخی از بانکها ادعا می‌کنند که متقاضیان دارای معوقه و چک برگشتی هستند. سوالم این است بانکهای دیگر شهرستان ها با چنین مواردی روبرو نشدند؟ این بهانه قابل پذیرش نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا