آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

نتیجه جالب یک تحقیق؛ مردان رانندگان بسیار خطرناک تری نسبت به زنان هستند

زنان رانندگان

اینکه مردان رانندگان بهتری هستند یا زنان، موضوعی است که بسیار مورد بحث قرار گرفته و افراد مختلف نظرهای متفاوتی درباره آن دارند. در این بین شاید طیف بیشتری معتقد باشند که مردان راننده های بهتری بوده و مهارت های مربوطه را راحت تر یاد می گیرند.

اما احتمالا شنیده اید که برخی تحقیقات خلاف این مساله را ثابت کرده و محققان به این نتیجه رسیده اند که زنان در کل رانندگان بهتری هستند. تحقیق اخیری که در انگلستان انجام شده، باز هم به نتیجه مشابهی دست یافته است.

رانندگی زنان

در این تحقیق که میزان دقیق رفتارهای پرخطر در حین رانندگی مورد ارزیابی قرار گرفته، مشخص شده احتمال قانون شکنی و انجام حرکات خطرناک در حین رانندگی توسط مردان بسیار بیشتر از زنان است. رانندگی نامطمئن، رانندگی بدون گواهینامه و رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر از جمله رفتارهای پرخطری هستند که مردان با اختلاف زیاد بیشتر مرتکب آنها می شوند.

angry-driver-large

نکته جالب اینکه رانندگی در حالت مستی تنها رفتاری است که زنان و مردان به یک اندازه نسبتا برابر انجام می دهند.

داده های تحقیق مورد نظر حاکی از آنست که بین ژانویه ۲۰۱۴ و جولای ۲۰۱۸ برابر با ۴۲۱,۵۶۵ نفر مرد، از رانندگی محروم شده اند؛ حال آنکه در همین مدت تنها گواهینامه ۶۶,۲۷۲ نفر زن به حالت تعلیق در آمده است.

در میان مردان، افراد ۲۶ ساله بیشترین گرایش را به سمت قانون شکنی و حرکات خطرناک داشته اند، طوری که گواهینامه ۱۸,۱۰۷ نفر از آنها در بازه زمانی یاد شده باطل شده است.

police-stop-male-driver

طبق نتایج این تحقیق احتمال تعلیق گواهینامه مردان ۲۳ برابر بیشتر از زنان است، همچنین آنها ۱۶ برابر زنان تمایل به رانندگی با گواهینامه تعلیق شده دارند. علاوه بر این ها احتمال رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر در مردان ۱۵ برابر بوده و عدم توجه به دیگر افراد حاضر در جاده توسط آنها ۱۰ برابر بیشتر از زنان ارزیابی شده است.

اگر چه این تحقیق نیز به لحاظ آماری زنان را رانندگان بهتری معرفی می کند، اما ذکر این نکته ضروریست که تعداد مردان راننده حاضر در خیابان ها و جاده ها همواره بسیار بیشتر بوده است؛ بنابراین طبیعتا آمار تخلفات و رفتارهای خطرناکشان نیز بالاتر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا