آخرین خبرهااستان ها

ساخت فرودگاه ساحلی آستارا باعث رونق گردشگری می شود

تدبیرشرق/فرماندار آستارا گفت: ساخت فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی باعث جذب و ماندگاری گردشگر در این شهرستان می شود و در این راستا همکاری دستگاه های متولی ضروری است.

یونس رنجکش در جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری در فرمانداری آستارا افزود: طرح فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی آستارا پس از موافقت اصولی دستگاه های متولی نظیر اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: جذب سرمایه گذار و سپردن فعالیت ها به بخش خصوصی موجب رونق گردشگری می شود و باید اعتماد سرمایه گذاران را با پشتوانه های قانونی جلب کرد.

رنجکش اضافه کرد: هواپیماهای فوق سبک این فرودگاه علاوه بر مزایای گردشگری، می تواند در مواقع بحران به شناسایی موقعیت ها در برخی از مناطق سخت گذر کمک کند.

رنجکش کاهش تشریفات اداری و همراهی دستگاه های اجرایی را برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان آستارا خواستار شد و بیان کرد: دولت بستر کارآفرینی را فراهم می کند و بخش خصوصی باید با استفاده از دانش روز، چرخه گردشگری و اقتصاد را به پیش ببرد.

قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان هم گفت: این طرح توسط بخش خصوصی در اراضی ساحلی پناهگاه حیات وحش لوندویل جانمایی شده و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست پس از بررسی های لازم در راستای رونق گردشگری به اجرای آن کمک خواهند کرد.

فرماندار آستارا و مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از محل اجرای طرح ساخت فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی این شهرستان نیز بازدید کردند.

شهرستان آستارا با برخورداری از جاذبه های طبیعی و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در غرب استان گیلان، جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا