آخرین خبرهااستان هااسلایدرگزارش تصویری

گزارش تصویری آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان رشت

تدبیرشرق/آیین تکریم سید محمد احمدی فرماندار پیشین و و معارفه میر شمس مومنی زاده فرماندار جدید رشت با حضور استاندار گیلان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

فرماندار جدید رشت تاکید کرد:
لزوم رعایت اعتدال در سیاست، عقلانیت و تدبیر در امور و تلاش برای افزایش اعتماد و امید مردم

فرماندار رشت در آئین تکریم و معارفه فرماندار قدیم و جدید این شهرستان گفت: رعایت اعتدال در سیاست، عقلانیت و تدبیر در امور و تلاش برای افزایش اعتماد و امید مردم و استفاده از همه ظرفیت های شهرستان جهت توسعه همه جانبه ملاک عمل ما خواهد بود.

دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که به ریاست استاندار گیلان در محل سالن اجتماعات ساختمان فرمانداری رشت برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم و شهادت مظلومانه سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ به حادثه تلخ تروریستی اخیر در شهرستان اهواز اشاره و چنین اعمال غیر انسانی را محکوم کرد.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن مهرماه؛ فصل بازگشایی مدارس، ضمن بیان اینکه جوانان سرمایه های ارزشمند و آینده ساز کشور هستند، ابراز امیدواری کرد در بهار تعلیم و تربیت در راستای سیاست های دولت تدبیر و‌ امید مبنی بر تقویت مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان شاهد شکوفایی هرچه بیش‌تر استعدادهای نوجوان و جوان جامعه باشیم.
فرماندار جدید شهرستان رشت، انقلاب اسلامی ایران را حاصل مبارزات یکصدساله مردم بزرگ ایران و شهدای این راه ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: هرکدام از ما در هر مقام و منصبی وظیفه داریم توان و ظرفیت خود را بطور کامل جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گیریم.
مومنی زاده با بیان اینکه مردم ولی نعمت و صاحبان اصلی کشور و‌ انقلاب هستند و فلسفه وجودی مسئولان نظام، خدمت به مردم است، تصریح کرد: هدفمند و برنامه محور بودن و پرهیز از روزمرگی، از شاخص های خدمت رسانی به مردم است و باید با عزمی جهادی و بصورت شبانه روزی در این مسیر گام برداریم.
وی دستیابی به پیشرفت و‌ توسعه را بزرگ‌ترین آرمان بشری قلمداد کرد و با اشاره به امنیت به عنوان پیش نیاز تحقق توسعه؛ اولویت اصلی عملکرد مسئولان را تامین امنیت، نظم و‌ آرامش در جامعه دانست.
فرماندار رشت و سرپرست فرمانداری بندرانزلی با اشاره به فرهنگ، ریشه، اصالت و‌ روح حاکم بر جوامع بشری به عنوان کلیدواژه های تحقق توسعه و با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جوامع بشری برگرفته از فرهنگ حاکم بر آن است، تصریح کرد: در جوامع فرهنگ محور باید با دوری جستن از هرگونه نزاع، تخریب، دروغ، تهمت، درگیری و تقابل در مسیر همگرایی، هم افزایی، دوستی و برادری و وحدت و انسجام، ضمن بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، در مسیر خدمت صادقانه و قاطعانه به مردم گام برداشت.
دکتر میرشمس مومنی زاده در بخش دیگری از سخنانش، شهرستان رشت را سرشار از افتخارات تاریخی، فرهنگی و انقلابی دانست و اظهار داشت: نقش محوری مردم این دیار در جریان نهضت جنگل، نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۸ ساله فراموش نشدنی و بی بدیل است.
وی در بخش دیگری از سخنانش وجود بیش از ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی باغی و هزار هکتار باغ چای و … را از جمله ظرفیت های توسعه شهرستان برشمرد که سبب می شود رشت به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح شود.
نماینده عالی دولت در رشت به دو شهرک صنعتی بزرگ و‌ پرسابقه رشت به عنوان قطب صنعتی و همچنین به ظرفیت های عظیم گردشگری شهرستان اشاره و تاکید کرد: وظیفه داریم همه با هم برای توسعه همه جانبه شهرستان مجدانه تلاش کنیم.
میرشمس مومنی زاده تصریح کرد: رعایت اعتدال در سیاست، عقلانیت و تدبیر در امور و تلاش برای افزایش اعتماد و امید مردم و استفاده از همه ظرفیت های شهرستان جهت توسعه همه جانبه ملاک عمل ما خواهد بود.
وی در پایان با بیان اینکه باید در سایه تعامل و صمیمیت با مجموعه مدیریتی شهرستان و با بهره گیری از ظرفیت های موجود؛ تحت حمایت، هدایت و پشتیبانی استاندار گیلان در مسیر اعتلای شهرستان گام برداریم، گفت: خدمت به مردم توفیق بزرگی است که امیدوارم بتوانم به شایستگی پاسخ این اعتماد را بدهم.

عکس:ساجده امام دوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا