آخرین خبرهااستان ها

کمیسیون نظارت جایگاه مستقل و رسیدگی عادلانه به امور صنفی می باشد الزام هیئت رئیسه اتحادیه های گیلان به قوانین نظام صنفی

به گزارش تدبیرشرق به نقل از واحد روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه کمیسیون نظارت استان با بیان اینکه برخی امور صنفی در استان طبق قانون نظام صنفی حل و فصل شود، گفت:قبل از ارجاع موارد صنفی به مرکز اصناف کشور و تهران بسیاری از موارد صرفا از کانالِ کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان قابل انجام است. اقدامات خودسرانه و بی ضابطه قابل پذیرش نیست و در صورت مشاهده چنین مواردی با آن برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مصوبات کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان بر توجیه موارد قانونی و تشریح عملیاتی به صورت شفاف برای مدیریت اصناف به کار گرفته شود تا بتوانیم پویایی لازم را در امور مرتبط داشته باشیم.
وی افزود: اگر شرح وظایف خود را به نحو مطلوب رعایت کنند خلاء عملکرد آنان در اصناف و اتحادیه ها به این شکل محسوس نخواهد بود. جدیت و دقت در محورهای دوره های آموزشی صنفی در اثربخشی و کاربردی شدن آن در هنگام انجام فعالیت ها و مأموریت های سلفی بسیار حائز اهمیت است و در ساماندهی و در کاهش تخلفات صنفی مترتب از عدم آگاهی به قوانین صنفی تاثیر فراوانی دارد.
دکتر فرهاد دلق پوش در پایان به تسلط و الزام هیئت رئیسه اتحادیه های گیلان به قوانین نظام صنفی تاکید کرد و افزود: جایگاه اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف و شرح وظایف آنها تعریف شده است و باید به حل و فصل قانونی مشکلات صنف خود بپردازند زیرا یک مرجع رسیدگی به اختلافات و ابهامات صنفی بر اساس قانون نظام صنفی هستند. لذا با فراگیری کاربردی موارد قانونی می توانند با پاسخگویی مناسب برای صنوف زیرمجموعه نقش تاثیر گذاری را ایفا نمایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا