آخرین خبرهااستان ها

سالاری توهین نکرد اما توهین شنید/ نماینده مخالف استاندار غیر بومی علیه ریاست من در کمیسیون حرف زد!

تدبیرشرق/موضع گیری نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات چند نماینده و ادعای توهین آمیز بودن سخنان استاندار به نمایندگان به بهانه دفاع از انتصاباتش و عدم تعامل در استان جهت پیگیری مشکلات مردم و مسائل استانی همچنان ادامه دارد.

سیدکاظم دلخوش با اشاره به مطالب مطرح شده در طول هفته اخیر بر ضرورت وحدت تاکید می کند و اعتقاد دارد که نقدها باید معقول و منطقی باشد تا با هماهنگی بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به صحبت های رهبری در مورد حمایت از دولت در شرایط فعلی کشور گفت: با وجود تذکرات شفاف ایشان باز هم شاهدیم که عده ای به جان دولت افتاده اند و انتظار هم دارند مردم که ناظر اعمال همه مدیران و مسوولین هستند به ما اعتماد کنند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با اشاره به جلسات متعدد مجمع نمایندگان با استاندار گیلان گفت: نمایندگان اگر واقعا نیت حل مشکلات و گره گشایی از امور دارند می تواند انتقادهای خودشان را در حضور استاندار و در فضایی آرام و منطقی طرح کنند و آقای سالاری نشان داده مشکلات را می شود و پیگیر حل آن می شود.

او افزود: باید بدانیم که مردم دیگر حوصله تنش و پرخاش بین مسئولین را ندارند. مردم انتظار دارند که هر مسئولی در جایگاه خود وظایف قانونی اش را به خوبی انجام دهد.

دلخوش ادامه داد: من نیز ممکن است با تمام انتصابات استاندار موافق نباشم اما این حق استاندار است که مدیران سیاسی دولت را بر اساس رویکرد و نگاه دولت انتخاب کند.  باید اجازه دهیم تا استاندار براساس اختیارات خودش دست به انتخاب نیروهایش بزند.

نماینده صومعه سرا تاکید کرد: توجه ویژه به بانوان و جوانان توانمند گیلانی از سوی استاندار سبب ایجاد انگیزه و نشاط در بین نیروهای استان شده که امیدواریم شاهد حضور آنها در پست های بالاتر حتی در سطح کشور باشیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس سپس همکاران خودش را مخاطب قرار داد و گفت: قبل از آمدن سالاری گزینه های بومی هم برای استانداری گیلان مطرح بودند آیا اجازه دادیم که نیروهای بومی مطرح شوند؟ مگر بعضی از همین آقایان با گزینه های بومی استانداری مخالفت نکردند؟

دلخوش با بیان اینکه برخی افراد صرفا برای بهره برداری های سیاسی شعار بومی و غیربومی سر می دهند افزود: افراد کمی از گیلانیان در پست های وزارتخانه ای کشور حضور دارند چون با برخوردهای سلیقه ای و تنگ نظرانه اجازه رشد به مدیران گیلانی را ندادیم.

روایتی از مخالفت نماینده گیلانی با حضور دلخوش در ریاست کمیسیون اقتصادی

او سپس با اشاره به اتفاقات و حواشی پیش آمده در جریان انتخابات هیات رئیسه سال دوم کمیسیون مجلس اشاره کرد و گفت: وقتی من بعد از یک دوره نائب رئیسی برای ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس نامزد شدم، یکی از همکاران گیلانی که امروز منتقد استاندار غیربومی است در مخالفت با من که هم استانی اش هستم صحبت کرد و به کاندیدای استان دیگر رای داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد ادعای توهین آمیز بودن صحبت های استاندار توسط یکی از نمایندگان مجلس نیز گفت:در صحبت های سالاری هیچ اشاره ای به نمایندگان مجلس نشد اما ممکن است عده ای همین کارها را کرده باشد که به خود گرفته اند!

دلخوش افزود:  من توهینی در صحبت های اخیر سالاری ندیدم اما برعکس در روزی که وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان آمدند یکی از همکاران ما متاسفانه در حضور مهمان ملی به استاندار استان ما آشکارا توهین کرد که برخلاف آداب میزبانی از وزیر و دور از ادب و نزاکت بود اما انصافا استاندار با صبوری و تدبیر، سکوت کرد یا به نوعی از خودگذشتگی کرد تا جلسه به تنش کشیده نشود و مطالبات استان پیگیری شود.

نماینده ادوار مجلس افزود: متاسفانه برخی از همکاران ما به دلیل عدم تسلط به اعصاب یا تجربه کم با مدیران وارد بحث و جدل هایی می شوند که در شأن یک نماینده مجلس نیست.

دلخوش ادامه داد: توهین به گیلان زمانی رخ داد که در سفر دو روزه و پرتراکم وزیر به گیلان برخی نمایندگان به خود زحمت همراهی و حضور در جلسات و برنامه ها را ندادند که این بزرگ ترین توهین به مردم گیلان است که مطالباتشان را با وزیری که به استان آمده در میان نگذاریم.

نماینده صومعه سرا در پایان با بیان اینکه از عملکرد نزدیک به یک ساله سالاری در استانداری گیلان راضی هستم، گفت: استاندار از روحیه جوانی، تفاهم و تعامل برخوردار است و با برنامه ریزی به توسعه استان نگاه ویژه ای دارد و همه دلسوزان استان بویژه ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به دولت و استاندار منتخب دولت برای پیشبرد امور بویژه در حوزه جذب و رونق سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کمک کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا