آخرین خبرهااستان ها

تاکید بر اتخاذ سیاستهای حمایتی از سرمایه گذاران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گیلان

تدبیر شرق/وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر دو روزه به استان گیلان ضمن بررسی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات حوزه صنفی و صنعتی گیلان از نزدیک در جریان مشکلات و چالش‌های صنعتگران و کارآفرینان استان قرار گرفت و بر اتخاذ سیاست‌های حمایتی از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی تاکید کرد.
به نقل از واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این سفر دو روزه، محمد شریعتمداری با هدف تسهیل در امور اقتصادی و رفع موانع تولید با استاندار و نمایندگان گیلان در مجلس و همچنین صاحبان صنایع این استان دیدار کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز های پنج شنبه و جمعه در این استان گفت: سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان در شرایطی که کشور با مسائل و مشکلات عدیده ای درگیر است بسیارمغتنم و پربرکت بود و دستاوردهایی اثربخشی برای فعالان اقتصادی به همراه داشت .
فرهاد دلق پوش افتتاح طرح صنعتی و بازدید از صنایع استان را از مهم ترین برنامه های وزیر عنوان کرد و گفت: پس از جلسه مجمع نمایندگان، یک واحد صنعتی به نام روجین پایا، تولیدکننده اوراق فشرده با روکش ملامینه و هایگلاس با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر افتتاح گردید و در ادامه این سفر فرایند تولید شرکت لاستیک سازی گیلان( قطعات یدکی خودرو) و شرکت تالک ایرانیان (تولید کننده قوطی نوشابه و آبمیوه و درب آسان بازشوی آلومنیومی) و مشکلات این صنایع با حضور وزیر صمت مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: شرکت تالک ایرانیان، تولید کننده قوطیهای آلومینیومی با درب آسان باز شو مجهز به تکنولوژی پیشرفته است و با ۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری به صورت مستقیم برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
دکتر دلق پوش در ادامه گفت: دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز از برنامه وزیر در صبح روز جمعه بود که در این دیدار آیت الله فلاحتی به استفاده از تمامی ظرفیتهای مسئولان در جهت ساماندهی زندگی مردم تاکید و ضمن قدردانی از تلاش مسئولان، خواستار اطلاع رسانی و ارتباط موثر با افکارعمومی شد.
به اظهار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، وزیر صمت همچنین از شرکت چوکای تالش بازدید کرد و با بررسی مشکلات این واحد صنعتی ، تنها راه برون رفت این شرکت از رکود را استفاده از تکنولوژی روز دنیا دانست و تصمیماتی در جهت رفع مشکلات این واحد نیز اتخاذ شد.
به اعتقاد فرهاد دلق پوش برنامه افتتاح ساختمان اتاق اصناف شهرستان لنگرود از جمله برنامه‌های این سفر دوروزه بود که توسط وزیر و با همراهی استاندار انجام پذیرفت که در ساماندهی و خدمات رسانی مطلوب به کسبه و بازاریان این شهر کمک شایانی خواهد کرد.
این مسئول، همچنین دیدار با جمعی از فعالان عرصه تولید و تجارت در بخش خصوص و دولتی مرتبط در محل فرمانداری شهرستان لنگرود را یکی دیگر از برنامه‌های مهم‌ سفر وزیر صنعت ،معدن وتجارت به این استان عنوان کرد.
وی در این خصوص بیان کرد: نشست صمیمی با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت در لنگرود با ابراز رضایت از روند احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در گیلان برگزار شد.
لازم به ذکر است ، هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در این استان در حال احداث است که بالغ بر ۴۰۰ واحد از آن بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا