آخرین خبرهااستان ها

مردم برای اظهار نظرهای سیاسی مخالف دولت کف نمی زنند/اظهار نظرهای برخی همکاران را در شرایط کنونی به نفع مردم و استان نمی دانم‌/استاندار نگاه شفافی و روشنی در زمینه انتصابات دارد

تدبیرشرق/موضوع انتصابات سالاری استاندار گیلان و اظهار نظری یکی از نمایندگان مجلس درباره توهین آمیز بودن صحبت های استاندار سبب شده تا نمایندگان مجلس به فضای پیش آمده واکنش هایی داشته باشند.

محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در این ارتباط با اشاره به مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان و سخنان به عنوان رئیس وقت مجمع نمایندگان گیلان می گوید: در آن روز کاربلد بودن سالاری٬ تجربه مدیریت در دولت روحانی ،روابط و جایگاه خوب در دولت و جوان بودنش را جز مولفه های مثبت او دانستم.‌

او سپس با بیان اینکه چالش مشکلات عمرانی مختص استان گیلان نیست گفت: در حال حاضر کل کشور با مشکلات عمرانی روبرو است و نمی توان مشکلات عمرانی استان را تنها به سالاری ربط داد.

قربانی سپس به انتقادات از رویکرد سالاری در انتصاب مدیران اشاره کرد و گفت: سالاری مثل دیگر استانداران از اختیارات قانون خودش استفاده کرده است.

او افزود: به همه استانداران اختیاراتی داده شده است و این امر مسبوق به سابقه است و نباید به خاطر چند انتصاب استان را به چالش بکشانیم و فضایی را فراهم کنیم که عده ای نظام و دولت منتخب مردم را زیرسوال ببرند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان با بیان اینکه استاندار نگاه شفافی و روشنی در زمینه انتصابات دارد، ادامه داد: سالاری بارها گفته در پست های سیاسی از افراد همراه دولت استفاده می کند که قطعا این حق دولت است،زیرا دولت فعلی هم مانند تمام دولت های پیشین با رویکرد و شعارهای خاصی از مردم رای گرفته و سر کار آمده و در صد تحقق آنها و در مقام پاسخگویی به مطالبات رای دهندگان است.

نماینده ادوار مجلس درباره برخی انتقادها نسبت به گزینش معاونین، مدیران ستادی و مشاوران استاندار گیلان بیان کرد: در تمام دولت های گذشته و دوران فعالیت استانداران پیشین، طبق اختیارات قانونی استانداران افرادی را به عنوان تیم مدیریتی و مشاوره ای انتخاب می کردند که بتوانند بیشترین همکاری و هماهنگی را با او داشته باشند و نباید انتظار تحمیل فردی غیرهماهنگ به استاندار را داشته باشیم، به نظر من استفاده سالاری از مشاوران مجرب٬ باانگیره و توانمند و بویژه نیروهای جوان و بومی به نفع استان خواهد بود این موضوع نمی تواند عیب و مشکل تلقی شود.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس سپس با اشاره به صحبت های رهبری در مورد لزوم حمایت از دولت گفت: دولت اکنون در وسط میدان است و همه باید به او کمک کنیم.‌

قربانی با اشاره به برخی مصاحبه های چند تن از نمایندگان مجلس گفت: این اظهار نظرهای برخی همکاران را در شرایط کنونی به نفع مردم و استان نمی دانم‌. باید بدانیم در این مقطع زمانی، مجلس و دولت و قوه قضاییه همه باید با یکدیگر همکاری کنند؛ اگر کسی فکر می کند با اینگونه اظهارنظرهای سیاسی مخالف دولت مردم برای ما کف خواهند زد، اشتباه بزرگی است زیرا مردم همه ما را در برابر مشکلات مسوول می دانند.

قربانی همچنین درباره توهین آمیز دانستن صحبت های استاندار که توسط نماینده آستارا مطرح شده بود نیز گفت: من بارها صحبت های اخیر استاندار را گوش دادم و مطالعه کردم اما انصافا هیچ توهینی برداشت نکردم، ضمن اینکه اسمی و اشاره ای حتی پنهان به نمایندگان استان یا نماینده خاصی نشد و خود ایشان هم همواره از هرگونه توهین و پرخاش به نمایندگان مردم در مجلس پرهیز داشته اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا