آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شریعتمداری:رایزنی وزارت صنعت با شورای پول و اعتبار برای حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

شریعتمداری سرمایه در گردش را از مشکلات تولیدکنندگان خواند و تصریح کرد:در تلاشیم تا با تعامل اعضای شورای پول و اعتبار نسبت به حل این مسئله اقدامات مطلوبی را ارائه و میزان اعتباری واحدهای تولیدی را متناسب با تغییر نرخ ارز افزایش دهیم.

تدبیرشرق/وزیر صنعت معدن و تجارت با حضور در جمع صاحبان صنایع شهرستان لاهیجان به پتانسیل های این منطقه برای افزایش سطح اشتغال و تولید اشاره و اظهار داشت:شرایط طبیعی این منطقه موجب جذب بخش خصوصی و رقبت آنها برای سرمایه گذاری در حوزه تولید می شود.

وی صنایع شهرستان لاهیجان را مطلوب خواند و گفت:باید بیش از پیش برای گسترش صنایع در این شهرستان تلاش کرد.شریعتمداری سرمایه در گردش را از مشکلات تولیدکنندگان خواند و تصریح کرد:در تلاشیم تا با تعامل اعضای شورای پول و اعتبار نسبت به حل این مسئله اقدامات مطلوبی را ارائه و میزان اعتباری واحدهای تولیدی را متناسب با تغییر نرخ ارز افزایش دهیم.

وی همچنین به معضل گرانفروشی اشاره کرد و گفت:جلوگیری از این پدیده تنها از درگاه قانونی ممکن نیست بلکه باید با رویکرد فرهنگی از سوی مردم و نیز ورود تشکل های مردم نهاد برای ارائه راهکار نسبت به حل آن گام برداشت.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: افزایش نرخ ارز نباید موجب عدم فروش اجناس از سوی صاحبان برخی صنایع شود و این اقدام زیر پاگذاشتن اخلاق در کار و تجارت تلقی می شود.

وی در پایان اصلاح مالیات بر ارزش افزوده را از مباحث در حال بررسی از سوی وزارت صمت خواند و افزود:به زودی نتایج این بررسی ها اعلام می شود.

* استاندار گیلان در حوزه صنایع نگاه توسعه‌گرایانه دارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی کمبود سرمایه در گردش و مالیات بر ارزش افزوده را عامل نگرانی تولیدکنندگان خواند و گفت: دکتر سالاری استاندار گیلان در حوزه صنایع نگاه توسعه گرایانه دارد و بخشی از مشکلات با کمک ایشان در استان پیگیری و مرتفع می شود.

وی همچنین در این نشست به شرح وضعیت صنایع و تولیدات در لاهیجان پرداخت و گفت:شهرک های صنعتی لاهیجان و سیاهکل ظرفیت خوبی برای تولید ارقام باکیفیت و صادراتی دارند.

نیکفر خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد که نیازمند گام‌های مؤثرتر در این مسیر هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا