دسته‌بندی نشده

نشست صمیمی “دکتر مهدی زاده” دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی ریاست جمهوری با جوانان اصلاح طلب گیلان

چهارشنبه ۲۱ شهریور به دعوت و با هماهنگی دکتر رمضانپور نشست صمیمی طیفی از جوانان اصلاحطلب با دکتر مهدی زاده مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان کشور در رشت برگزار گردید.

تدبیرشرق/ره به اعتقاد راسخ دکتر مهدی زاده به عنوان یک مدیر به بکارگیری از جوانان در سطوح مختلف اجرایی از سوابق حمایتی وی از جوانان تجلیل کرد و علت برگزاری این نشست را دیدگاه مناسب دکتر مهدی زاده در قبال جوانان دانست.

منتخب اول شورای شهر رشت خطاب به دکتر مهدی زاده جمع حاضر در جلسه را نخبگان جوان حامی دولت در استان معرفی کرد که همواره در صحنه هایی همچون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر حامی گفتمان اصلاحات و اعتدال بوده و در این راستا هزینه پرداخت کردند و علت اصلی اقبال گیلانیان به دولت تدبیر و امید در سالهای ۹۲ و ۹۶ میباشند.

دکتر رمضانپور با ابراز گلایه به دلیل عدم تحقق وعده ها به جوانان پس از انتخابات و بکارگیری این سرمایه انسانی در راستای کادرسازی در بدنه دولت نگاه ابزاری به جوانان را مایه تاسف دانسته و خواستار تغییر این رویکرد شد.

وی ایجاد موانع و مقابله با جذب و انتصاب جوانان حامی دولت را در دوره ای که دولت مطبوع و مورد حمایت آنها بر راس امور است مایه شرمساری میباشد و رد صلاحیت جوانان را به دلیل حمایت از دولت جای بسی تعجب و تامل دانست که باید به هر نحوی شده با آن مقابله شود چرا که ادامه این روند باعث ترویج ناامیدی بدنه مردمی حامی دولت خواهد شد.

دکتر رمضانپور جوانان را قدرت محرکه طیف سیاسی اصلاحطلب و اعتدالی خواند که تقویت آن باعث تقویت دولت و نشاط جامعه خواهد شد و از دکتر مهدی زاده خواستار طرح این مسایل با رییس جمهور و توجه ویژه به حوزه جوانان شد.

دکتر مهدی زاده با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص لزوم بکارگیری از ظرفیت جوانان و حمایت همه جانبه ایشان از تسریع مسیر جوانگرایی با تایید سخنان دکتر رمضانپور اظهار داشت همواره و در همه مقاطع حامی حضور جوانان در عرصه های مدیریتی بوده و هستم و در هر فرصتی از جوانان جهت بروز استعدادهای آنها استفاده کرده و به این ظرفیت عظیم اعتقاد دارم.

وی افزود در سالهای اخیر در حق جوانان اجحاف صورت گرفته و این نقطه ضعف در دولت های تدبیر و امید امری مشهود میباشد چرا که مدیران دولتی اکثرا از نسل اول بوده و مجال حضور به جوانان را نمیدهند و این امر حتی با ابلاغ شخص رییس جمهور در ضرورت استفاده از پتانسیل جوانان نیز متاسفانه به نتیجه مطلوب نرسیده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این موضوع که تجربه نشان داده است هر گاه به جوانان اعتماد شده نتیجه مطلوب حاصل گردیده است با مثال وزارت ارتباطات و دکتر جهرمی رویکرد جوانگرایی را امری به سود کشور دانست.

وی سیاست خارجی دولت را با وجود فراز و نشیب های مختلف سیاستی موفق دانست که باعث عدم اجماع جهانی بر علیه ایران گردید که امروز شاهد ایستادگی اروپا در مقابل مواضع ایران ستیزانه آمریکا گردیده است.

در ادامه حسن پور بخشدار خشکبیجار و رییس ستاد جوانان دکتر روحانی در گیلان با بیان این موضوع که جوانان همواره موتور محرک جریان حامی دولت محسوب میشوند اظهار داشت در دو انتخابات ریاست جمهوری که به پیروزی دولت تدبیر و امید انجامید جوانان گیلانی همچون همیشه با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر و با امید به فردایی بهتر حماسه ای قابل توجه رقم زدند و نتیجه انتخابات در گیلان شاخصی مناسب برای این ادعاست لیکن پس از گذشت ماهها از پیروزی دکتر روحانی و عدم اجرای وعده های گذشته به جوانان شاهد ایجاد یاس و ناامیدی در اصلی ترین بدنه حامی دولت روحانی هستیم.

عدم کادرسازی از جوانانی که امروز قطعا میتوانند بهترین بازوی اجرایی برای دولت باشند خطر گسست دولت از بدنه اجتماعی آن را بیش از همیشه به عنوان یک تهدید ایجاد کرده است که دولت مردان و تصمیم سازان باید توجه ای ویژه به آن داشته باشند.

رییس ستاد جوانان دکتر روحانی در گیلان ادامه دادمدیران غیرهمسو به عنوان پاشنه آشیل دولت در حال ایراد لطماتی جبران ناپذیر به سرمایه های دولت تدبیر و امید میباشد و کارشکنی و حذف فرصت حضور جوانان حامی دولت به عنوان هدفی استراتژیک از سوی رقبا در حال پیگیری است که عدم تقابل با آن باعث دلسردی و یاس بیشتر جوانان خواهد شد.

حسن پور افزود عدم تحقق وعده های اقتصادی و رشد تورم باعث ایجاد خلل در زندگی مردم شده و این امر باعث بروز نارضایتی و عدم اعتماد آحاد جامعه نسبت به سیاست های اقتصادی دولت گردیده است که باید در فرصت باقیمانده راهکاری برای حل آن اندیشید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا