آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

اولین گام برای شفافیت اجرایی مسئولان بخش؛ انتشار عملکرد مالی یکساله شهرداری خشکبیجار

شهرداری خشکبیجار

شفافیت و ارائه گزارش مالی توسط مسئولان، موجب اعتماد مردم به منتخبین خود و ایجاد عزم جدی تر برای حمایت و همدلی مردم و مسئولین در رفع محرومیت ها می شود.

شفافیت اجرایی از جمله ملزومات توسعه پایدار محسوب می شود. بطوری که مسئولان خود را مقید به آگاه سازی مردم نسبت به عملکرد مالی خود دانسته و بی پرده پوشی، گزارش مالی و اجرایی خود را در اختیار افکار عمومی و رسانه ها قرار دهند.
به این ترتیب راه هرگونه سوءاستفاده و حرف و حدیث بسته شده و مردم نیز بهتر می توانند نسبت به سطح عملکرد مسئولان قضاوت کنند.
متاسفانه در کشورمان بویژه شهرهای کوچک و بخش ها شفافیت اجرایی چندان مورد توجه مسئولان نیست و خود مردم نیز نسبت به چنین مهمی بی تفاوت بوده و جزو مطالبات آنها به شمار نمی رود.

از یکسال گذشته و شروع به کار شورای پنجم بخش خشکبیجار، یکی از مطالبات جدی مردم شفاف سازی و ارائه گزارش فصلی توسط شورا و شهرداری بوده که خوشبختانه با درایت و حسن نظر مسئولان، تاکنون بسیاری از موارد اجرایی بطور رسمی منتشر و یا در جلسات عمومی در مسجد جامع در اختیار شهروندان قرار گرفته است. (اینجا بخوانید)

اما رامین صفاری رئیس شورای شهر خشکبیجار که اخیرا برای دومین سال پیاپی این مسئولیت را با رای اعضا برعهده گرفت، وعده داده بود فهرست پروژه ها و مسائل مالی شهرداری ظرف یکسال گذشته را منتشر و در اختیار رسانه ها قرار دهد. صبح امروز شهرداری خشکبیجار فهرست پروژه های اجرایی مختلف و عملکرد مالی خود را رسما منتشر و گام مهمی در جهت شفاف سازی این نهاد اجرایی برداشت.
مهندس فرخی شهردار خشکبیجار معتقد است شفافیت اجرایی و ارائه گزارش مالی مسئولان موجب اعتماد مردم به منتخبین خود و ایجاد عزم جدی تر برای حمایت و همدلی مردم و مسئولین در رفع محرومیت ها می شود.

هرچند این اقدام ارزشمند ممکن است با چالش هایی هم مواجه شود، اما به مرور زمان تبدیل به یک ضرورت مهم برای سالم سازی عرصه های مدیریتی و اجرایی بخش های استان شده و امیدواریم دیگر شهرها و روستاها نیز با الگوبرداری از چنین رویه ای، گزارش مالی سالانه خود را در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار داده و پاسخگویی را بعنوان رکن اصلی مدیریت شایسته سالار، اجرایی کنند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا