آخرین خبرهااستان ها

ایجاد ۷۰۰ شغل جدید در ۳۳ شهرک صنعتی گیلان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: تا پایان سالجاری ۷۰۰ شغل جدید در ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی گیلان ایجاد می شود.

تدبیرشرق/احمدعلی شهیدی در سفر خود به بندر مرزی آستارا و بازدید از شهرک صنعتی هودول، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان سال ۱۳۹۷، بالغ بر ۶۰ واحد تولیدی در ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی گیلان ایجاد می شود.

وی ادامه داد: برای احداث این واحد ها در مجموع یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه واحد های مذکور پس از افتتاح، ۷۰۰ شغل جدید را در استان گیلان ایجاد می کنند، افزود: برای تأمین زیرساخت های این شهرک ها و نواحی صنعتی، از قبیل آب، برق و راه، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

شهیدی در بخش دیگر سخنان خود نوسانات بازار کنونی ارز برای تأمین مواد اولیه را بسیار نامناسب برشمرد و خاطر نشان کرد: مدیران واحدهای صنعتی در این زمینه با مشکل مواجه هستند و دولت تا چند روز آینده برای رفع آن، بسته های حمایتی و تشویقی اختصاص می دهد.

وی توسعه اشتغال پایدار، کارآفرینی، افزایش توان تخصصی، گسترش بازارهای داخلی برای رشد صادرات، افزایش تولید ناخالص ملی و تولید زود بازده را از نتایج فعالیت واحدهای صنعتی عنوان کرد و در خصوص وضعیت شهرک صنعتی آستارا گفت: در شهرک صنعتی آستارا با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: مطالعه و راه اندازی تصفیه خانه، بهسازی راه و آسفالت و نصب دوربین های مدار بسته از عمده مشکلاتی هستند که پیش بینی می شود با تلاش و حمایت مسئولان ظرف ۲ سال آینده محقق گردد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در پایان تصریح کرد: در شهرک صنعتی آستارا ۲۰ واحد با ظرفیت اشتغال ۲۰۰ نفر فعال است و واحدهایی نظیر تولید میلگرد، شیرآلات برنجی، ورق های شیروانی، برش فلزات، تولید کفش و کتانی، پلاست فیلم و سایر واحدها در آن به بهره برداری رسیده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا