آخرین خبرهااستان هافوری

مکاتبات علی بهارمست جهت افزایش حقوق کارکنان شهرداری رشت + اسناد

علی بهارمست

سرپرست شهرداری رشت طی مکاتباتی با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان و نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی این شهرداری شد.

علی بهارمست به منظور افزایش حقوق کارگران رسمی و قراردادی، طی نامه ای به عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، با اشاره به کمتر بودن حقوق و مزایای دریافتی کارگران شهرداری رشت نسبت به سایر دستگاه ها، به مساله اعطای رتبه شغلی به کارکنان توسط شهرداری به ازای هر ۴ سال تجربه مازاد بر شرایط احراز شغل و بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار پرداخت و خواستار صدور مجوزهای لازم در این زمینه شد.

سرپرست شهرداری همچنین طی نامه ای به نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی، به تصویب و اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۶ اشاره کرد که شهرداری ها همچنان تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت مصوب سال ۷۱ هستند و از حقوق پایین تری نسبت به سایر دستگاه ها برخوردارند.

بهارمست با بیان اینکه حقوق کارشناسان شهرداری رشت حداقل ده میلیون ریال کمتر از حقوق کارکنان سایر دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است این امر را عامل نابرابری، کاهش انگیزه کارکنان و مشکلات عدیده معیشتی دانست.

سرپرست شهرداری رشت در ادامه این نامه در خصوص افزایش سالیانه حقوق با اشاره به تصویب استفساریه و تاکید مجلس بر افزایش ۲۰ درصدی به موضوع افزایش سالانه ناچیز از سوی دولت و سازمان شهرداری ها برای سال ۹۷ که کمتر از ۱۰ درصد بوده است پرداخت.

علی بهارمست در پایان با اشاره به درخواست افزایش ۶۰ درصدی فوق العاده جذب کارکنان شهرداری ها از سازمان اداری و استخدامی، توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا با پیگیری های لازم موافقت سازمان اداری و استخدامی را در جهت افزایش شصت درصدی فوق العاده جذب جلب نمایند.

شایان ذکر است این موضوع از سال ۸۶ تا امروز حدود ۱۱ سال بر زمین مانده است و شهرداران مختلف در رشت تمایل چندانی به پیگیری آن نشان نداده اند اما از آنجا که علی بهارمست سابقه سالها حضور در شهرداری رشت را دارد و از خانواده بزرگ شهرداری رشت به شمار می رود در دوران کوتاه سرپرستی اقدام به پیگیری چنین اموری در جهت رفاه بیشتر کارکنان و نزدیک شدن حقوق آنها به سایر دستگاه ها نموده است.

  

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا