آخرین خبرهااستان ها

افزایش تعاملات خارجی موجب اتحاد و تعاملات مردمان دو کشور می شود

تدبیرشرق/معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه رونق اقتصادی و رسیدن به توسعه پایدار تجاری به عنوان هدف در نقطه توجه استانداران گیلان و آرارات قرار دارد، تاکید کرد: افزایش تعاملات خارجی در حوزه فرهنگی نیز موجب اتحاد و تعاملات مردمان دو کشور می شود.

سیدمحمد احمدی در تشریح جزئیات سفر استاندار آرارات در جمهوری ارمنستان به گیلان اظهار داشت: به منظور آشنایی و بررسی روند همکاری های متقابل گاریک سرکیسیان به گیلان سفر کرد و در این سفر علاوه بر دیدار با دکتر مصطفی سالاری از اتاق بازرگانی استان،منطقه آزاد انزلی و موسسه بین المللی تاس ماهیان دریای خزر بازدید نمود.

وی توسعه روابط اقتصادی،تجاری،فرهنگی و گردشگری از دیگر اهداف این دیدار خواند و گفت: کشاورزی، شیلات، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات،صنایع غذایی و راهسازی از جمله مباحث مطرح شده در جریان سفر گاریک سرکیسیان به گیلان بود.

احمدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالای گیلان حیطه توریسم سلامت و نیز گردشگری حلال زمینه همکاری های گسترده ای میان دو استان آرارات در ارمنستان و گیلان وجود دارد که درآمد ارزی بالایی را نیز به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان به مباحث مطرح شده در حوزه شیلات و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: با توجه به اخذ گواهینامه صلاحیت تحقیقات ویروس شناسی آبزیان از اروپا توسط پژوهشکده آبزی پروری گیلان و انتخاب این پژوهشکده به عنوان منبع در خاورمیانه اقدامات خوبی جهت توسعه صادرات این محصول قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی و رسیدن به توسعه پایدار تجاری به عنوان هدف در نقطه توجه قرار دارد،تاکید کرد: دستاوردهای این سفر در حوزه فرهنگی نیز موجب اتحاد و تعاملات مردمان دو کشور می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا