استان ها

اداره کل نوسازی مدارس گیلان باید رویکرد کاری خود را تغییر دهد

سرپرست فرمانداری رشت گفت: از مربیان پرورشی مدارس شهرستان رشت می‌خواهم تا پیگیر بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد‌مخدر در مدارس باشند.

تدبیرشرق/سیدمحمد احمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جهت نوسازی مدارس به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان تخصیص داده شده است.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان باید رویکرد کاری خود را تغییر دهد عنوان داشت: براساس سیاست دولت ما می‌توانیم اوراق قرضه در اختیار این اداره بگذاریم.

احمدی با تاکید بر اینکه شیوه کاری فعلی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان سبب می‌شود تا این اداره برای گرفتن بودجه با مشکل مواجه شود افزود: این اداره کل باید برای تامین مطالبات پیمانکاران خود از اوراق قرضه استفاده کند.

وی آموزش و پرورش را سازمانی ارزشمند و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امسال آغاز سال تحصیلی مصادف است با ماه محرم و هفته دفاع مقدس و باید تلاش شود تا آزادگی امام حسین(ع) را به خوبی برای فرزندانمان تبیین کنیم.

سرپرست فرمانداری رشت با اعلام اینکه فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان دوران پرهیاهویی برای آموزش و پرورش است گفت: همه باید کمک کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تنگناها و تهدیدهایی که در مسیر کاری این سازمان قرار دارد را به فرصت تبدیل کنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه همه مدیران مدارس در تلاش هستند تا کوچکترین انحرافی در مسیر ثبت‌نام دانش‌آموزان ایجاد نشود ابراز داشت: به زودی جلسه دیدار صمیمانه با مدیران مدارس شهرستان رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فضای با نشاطی را برای آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد کرد اظهار داشت: از مربیان پرورشی مدارس شهرستان رشت می‌خواهم تا پیگیر بروز آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه موادمخدر در مدارس باشند.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم رفتار صحیح مدیران مدارس با اولیاء دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: از مدیران مدارس شهرستان رشت می‌خواهم تا شرایط اولیاء دانش‌آموزان را در نظر گرفته و در چارچوب قانون به آن‌ها کمک کنند.

احمدی با اعلام اینکه هیچ‌ کسی حق ندارد از رانت خود برای ثبت‌نام دانش‌آموزان استفاده کند تصریح کرد: از مدیران مدارس می‌خواهم تا بروز چنین مواردی را به ما اطلاع دهند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس آموزش و پرورش شهرستان رشت تخصیص داده شده است ابراز داشت: بودجه مورد نیاز برای تعمیرات مدارس شهرستان رشت نیز به زودی تخصیص داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو رشت نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ایام نزدیکی مدارس اظهار داشت: جلساتی با مدیران مدارس در راستای اجرای طرح «پروژه مهر» به منظور نوسازی برخی مدارس برگزار شد است.

ایرج قربان‌نژاد با اعلام اینکه سازماندهی مدارس ناحیه ۲ شهرستان رشت به طور کامل انجام شده است خاطرنشان کرد: اکیپ‌های تشکیل شده تا روند نوسازی مدارس را بررسی کرده و از مدیران موفق در این حوزه تجلیل شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در این جلسه با اعلام اینکه این ناحیه ۶۰ تا ۷۰ آموزگار کم دارد عنوان داشت: در حال حاضر ما در مقطع متوسطه اول دارای معلم مازاد هستیم که به زودی آن‌ها را در متوسطه دوم سازماندهی می‌کنیم.

حسین قدیمی آزاد با اعلام اینکه ایجاد رشته تربیت بدنی در هنرستان شهید باهنر ناحیه یک رشت دردستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: برای اینکه این درس دارای کد شود باید مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت را داشته باشد.

به گزارش تسنیم، افتتاح مرکز سوادآموزی زندان مرکزی لاکان و چگونگی برگزاری مراسمات جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جشن آغازین ماه مهر از جمله دستورات این جلسه بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا