آخرین خبرهابین الملل

پنتاگون به دنبال “جنگ موثر” با تروریسم در سوریه

جنگ موثر با تروریسم در سوریه

واشنگتن طرح‌هایی را از جانب خود به منظور مبارزه «موثر» با تروریسم در سوریه طبق اعلام پنتاگون در نظر گرفته و در عین حال تأکید کرده که آمریکا قصد همکاری با مسکو بر سر این مسئله را ندارد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از راشاتودی، استراتژیست‌های ارتش آمریکا طبق بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع این کشور منتشر شده یک «راه بهتر و متمرکزتر» برای اجرای عملیات‌های مبارزه با ترویسم در ادلب یافته‌اند. با این حال ارتش آمریکا جزئیاتی از این طرح خود را فاش نکرد و این بیانیه نیز تنها بسنده کرد به اینکه  این طرح از قابلیت‌های آمریکا برای تشخیص تروریست‌ها حتی در محیط شهری استفاده کرده و آن‌ها را با حداقل تلفات غیرنظامیان از بین می‌برد.

در عین حال واشنگتن همچنین صحبت از به تنهایی اجرا کردن آن را داده به گونه‌ای که با هیچ بازیگر دیگری برای این کار همکاری نخواهد داشت.

به نوشته این بیانیه ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته که صحبتی از همکاری با بازیگر دیگری برای این امر مطرح نیست.

این ژنرال آمریکایی همچنین گفته که با والری گراسیموف، مقام ارشد ارتش روسیه از زمان تشدید تنش‌ها بین دو طرف پیرامون عملیات در استان ادلب هیچ گونه صحبتی نداشته است.

این دو مقام نظامی همچنین برنامه‌ای برای صحبت با یکدیگر در آینده نزدیک نیز ندارند. به جای آن ارتش آمریکا بار دیگر علیه هر گونه عملیات تهاجمی دولت سوریه در این استان تحت کنترل شورشیان از جمله افراط گران وابسته به القاعده، هشدار داد.

دانفورد گفت: تبعات یک عملیات تهاجمی بزرگ در ادلب مطمئنا درد و رنج برای تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه خواهد بود.

همچنین دانفورد نتایج نشست اخیر میان سران روسیه، ترکیه و ایران د را محکوم کردو مدعی شد که این نشست به “شکست” انجامیده است.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا