آخرین خبرهااسلایدربین الملل

رژه حسن‌نیت کیم جون اون بدون موشک بالستیک + تصاویر

رژه حسن‌نیت کیم جون اون بدون موشک بالستیک

کره شمالی امروز(یکشنبه) برای برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور جدیدترین تانک‌های خود را به همراه یگان‌های نظامی آموزش دیده خود در پیونگ یانگ به نمایش گذاشت اما برای نشان دادن حسن‌نیت خود در مذاکرات صلح، از به نمایش درآوردن موشک‌های بسیار پیشرفته امتناع کرد و بجای آن حضور غیرنظامیان را برجسته کرد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ده‌ها هزار تن از مردم کره شمالی با در دست داشتن و تکان دادن دسته‌های گل پلاستیکی رنگارنگ در میدان اصلی پیونگ یانگ آغاز این مراسم را شاهد بودند.

ساکنان پایتخت کره شمالی برای ماه‌ها پیش از این مراسم تحت آموزش بودند و دسته‌های گل را به نحوی به در دست گرفتند تا از روی جایگاه اصلی و VIP قابل مشاهده باشند.

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در رژه صبحگاهی حضور داشت اما سخنرانی نکرد؛ در این مراسم رئیس پارلمان چین و هیات‌هایی بلندپایه از چند کشور که با کره شمالی ارتباطاتی دوستانه دارند، حضور داشتند.

در پایان این مراسم دو ساعته، کیم جونگ اون با همراهی لی ژانشو، فرستاده ویژه چین در کنار لبه بالکن مشرف به محوطه رژه قدم زدند و سپس به رسم همیشگی این دو کشور که از قدیم روابط دوستانه و نزدیکی دارند، دست هم دیگر را گرفتند.

در سخنرانی آغازین این مراسم، کیم یونگ نام، رئیس پارلمان کره شمالی لحنی نرم‌تر داشته و بجای اشاره به قدرت اتمی کشورش به اهداف اقتصادی کره شمالی اشاره کرد.

وی همچنین از ارتش خواست تا برای احیای اوضاع اقتصادی کشور آماده باشد.

پس از رژه‌ای کوتاه با نمایش تانک‌ها و برخی از بزرگترین ادوات توپخانه‌ای کره شمالی که بسیار کمتر از انتظار معمول بود، تمرکز اصلی بر گروه‌های غیرنظامی شامل پرستاران، دانشجویان و کارگران قرار گرفت.

البته حضور غیرنظامیان و نظامیان در رژه‌های کره شمالی امری آشناست.

در دو رژه بزرگ قبلی در مراسم سالگرد تاسیس کره شمالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ ارتش حضور نداشت و تنها یگان‌های دفاع مدنی که “گاردهای سرخ کارگران” نام دارند، در آنها حضور داشتند.

اگرچه کره شمالی هر ساله رژه‌های نظامی برگزار می‌کند و حتی پیش از بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی که فوریه برگزار شد، یکی از آنها را برگزار کرد، اما رژه امروز در برهه‌ای حساس از زمان صورت گرفته است.

تلاش‌های رهبری کره شمالی برای کاهش تنش با آمریکا از نشست سنگاپور با رئیس جمهوری ایالات متحده تا کنون در جریان بوده است و رژه امروز را هم می‌توان یکی از این تلاش‌ها به حساب آورد.

کیم جونگ اون قرار است در ۱۸ تا ۲۰ سبتامبر بار دیگر با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در پیونگ یانگ دیدار کند و به بررسی راه‌های از میان برداشتن بن بست‌ها بر سر مساله تسلیحات اتمی می‌پردازد.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا