آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان تشریح کرد: دستاوردهای سفر استاندار آرارات ارمنستان به استان گیلان

سید محمد احمدی

سید محمد احمدی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در خصوص دستاوردهای سفر استاندار آرارات جمهوری ارمنستان و هیات همراه به استان گیلان ، اظهار داشت : به منظور آشنایی و بررسی روند همکاریهای متقابل و ایجاد هماهنگی های لازم برای توسعه روابط اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی و گردشگری ، هیاتی رسمی از استان آرارات جمهوری ارمنستان به سرپرستی آقای « گاریک سرکیسیان » استاندار آرارات ۱۴ شهریور وارد استان گیلان شدند .


وی با بیان اینکه استاندار آرارات و هیات همراه طی نشست های جداگانه با استاندار گیلان و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی دیدار و گفتگو کردند ، افزود : در این سفر استاندار آرارات و هیات همراه طی نشست های جداگانه ای با استاندار محترم گیلان ، دستگاههای اجرایی مرتبط و اتاق بازرگانی استان ، منطقه آزاد تجاری و صنعتی بندر انزلی و موسسه بین المللی ماهیان دریای خزر برگزار کردند و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص بخش های کشاورزی ، شیلات ، گردشگری ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، صنایع غذایی و راهسازی ، تصمیماتی به منظور توسعه روابط فی ما بین اتخاذ گردید .
احمدی با تشریح عناوین تصمیمات اخذ شده در این جلسات ، ادامه داد : استفاده از ظرفیت های طرفین به منظور توسعه روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری با ارمنستان (۲۵۰ میلیون دلار) علی الخصوص استان آرارات ، هماهنگی و پیگیری طرفین جهت تجدید نظر در میزان تعرفه های اعمال شده و اصلاح روندهای جاری با هدف افزایش امکان حضور شرکت های ایرانی در ارمنستان و توسعه صادرات در راستای اجرای موافقت نامه اخیر تجارت توجیهی اخیر با کشورهای اوراسیا ، از تصمیمات اخذ شده در این نشست ها بود .
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان اضافه کرد : همچنین در خصوص هماهنگی طرفین جهت ایجاد تسهیلات برای صادرات محصولات کشاورزی و دامی علی الخصوص مرکبات ، گوشت ، مرغ ، لبنیات و صیفی جات ، گیاهان طبیعی و دارویی ، میوه های خوراکی ، طیور ، صنایع شیمیایی ، کود ، فرآورده های ساختمانی ، لوازم خانگی ، کاشی و سرامیک ، مواد غذایی و … به ارمنستان گفتگو شد .
احمدی با اشاره به توافق دو استان در خصوص توسعه ی روابط عنوان کرد : بررسی و هماهنگی به منظور تاسیس شرکت مشترک جهت تولید نوشیدنی های حلال و غیر الکلی ، همکاری بخش خصوصی طرفین به منظور تشکیل شرکت های مشترک راهسازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت انتقال تجربه و دانش فنی به کشور ارمنستان ،همکاری در خصوص مبادله تورهای گردشگری و همچنین ارتقای سطح روابط گردشگری ، همکاری به منظور ایجاد دفتر توریسم سلامت در استان آرارات با توجه به وجود بیمارستانهای مجهز و بین المللی در گیلان از جمله موارد و تصمیمات اخذ شده بود .
احمدی با بیان اینکه ایجاد شرایط لازم در جهت تاسیس واحدهای تولیدی مشترک ایرانی -ارمنی از جمله همکاری های ذکر شده در دیدار هیات آراراتی از گیلان بود ، عنوان کرد : این همکاری ها با هدف تامین مواد اولیه از ایران ، تولید مشترک در ارمنستان و صادرات به کشورهای اتحادیه اوراسیا و اروپا است .
وی خاطر نشان کرد : بررسی صاحبان صنایع ، تجار و سرمایه گذاران ارمنی جهت فعالیت در منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و مزیت های فراوان این منطقه نیز در این همکاری های مشترک بر شمرده شد .
احمدی اضافه کرد : همچنین امکان سنجی در خصوص همکاریهای شیلاتی بویژه در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری نیز از جمله موارد مطروحه در جلسات بین هیات ارمنستانی و مسوولین گیلان بود.
وی در پایان گفت : مقرر گردید کارگروه مشترک و تخصصی استان گیلان و استان آرارات جهت پیگیری و هماهنگی مطالب مطروحه به منظور تسهیل در روابط اقتصادی بخش خصوصی دو کشور تشکیل گردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا