آخرین خبرهاملی

سیروس شفقی در رقابت با چه کسی شهردار کرج شد؟

سیروس شفقی که در حال حاضر فرماندار ویژه شهرستان کرج است با ارائه برنامه های خود و عملکرد و کارنامه موفق در سمت های مختلف توانست به کرسی شهرداری دومین کلانشهر مهم کشور تکیه بزند.

تدبیرشرق/هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر در حالی به صورت فوق‌العاده تشکیل شد که در پایان جلسه سیروس شفقی با کسب ۹ رای به عنوان شهردار دومین کلانشهر بزرگ مرکز کشور انتخاب شد.

در این جلسه که تا حدود ۲۰:۳۰ به طول کشید، هیربد معصومی، معاون سازمان شهرداری‌های کل کشور به عنوان تنها رقیب شفقی با چهار رای از دور رقابت خارج شد.

طی حدود دو ساعت هر دو نامزد انتخابی در زمان مقرر، برنامه‌های خود را در شهرداری کرج، ارائه کرده و به سوالات مطرح شده اعضا، پاسخ گفتند.

معصومی طی سنوات گذشته در استانداری البرز در سمت معاون عمرانی، در استانداری تهران در سمت مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی فعالیت داشت.

سیروس شفقی که در حال حاضر فرماندار ویژه شهرستان کرج است با ارائه برنامه های خود و عملکرد و کارنامه موفق در سمت های مختلف توانست به کرسی شهرداری دومین کلانشهر مهم کشور تکیه بزند.

وی از نیروهای نزدیک به جریان اصلاحات محسوب می‌شود و سوابقی نظیر فرماندار شهرستان رشت، فرماندار اسبق آستارا، رئیس گروه امور شهری استانداری گیلان، کارشناس ارشد امور شهری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مسئول امور دبیرخانه کمیته حمل و نقل و سوخت، کارگروه توسعه جایگاه‌های CNG استان و کمیته منابع هدفمندی یارانه‌ها در کارنامه داشته است.

از دیگر سوابق شهردار جدید شهر کرج می‌توان به شهردار تالش، عضو شورای مرکزی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان گیلان، عضو مجمع عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، شهردار نمونه گیلان در سال ۸۱ و عضو منتخب و نایب رئیس دوره اول شورای اسلامی شهر تالش اشاره کرد.

وی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم، کارشناسی مدیریت دولتی، کاردانی معماری و استمرار در مقطع کارشناسی مهندسی عمران – ساختمان است.

شفقی به عنوان نماینده وزارت کشور در کمسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری‌های آستارا و لوندویل در شورای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر انزلی، فعالیت داشت.

همچنین عضویت شورای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری رشت، کارشناس ارشد امورمالی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، مدرس دانشگاه پیام‌نور و مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی رشت از دیگر مواردی است که در کارنامه سیروس شفقی به چشم می‌خورد.

شفقی از ارتباطات و نفوذ زیادی در دولت و سایر نهاد های ملی برخوردار است که می‌تواند برای کشتی به گل نشسته کرج موثر باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا