آخرین خبرهااستان ها

پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی به بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی

رئیس اداره تعاون ، رفاه و امور اجتماعی آستانه اشرفیه   از پرداخت  بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال تسهیلات به بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی  روستایی در اجرای طرح تکاپو در سال جاری خبرداد.

تدبیرشرق/محمد هوشنگ علیجانی آهندانی در گفگو با جلال شرق با اشاره به آغاز هفته تعاون  در کشور به  همایش تجلیل از تعاونی های فعال شهرستان آستانه اشرفیه در روز چهارشنبه  ۱۴ شهریور اشاره کرد و گفت:  این همایش که با حضور مدیر کل تعاون ، رفاه و اموراجتماعی استان و فرماندار و دیگر مسئولین برگزار خواهد شد ،حدود ۳۰ تعاونی فعال شهرستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مقام مسئول با اشاره به ثبت ۶۲۷ پرونده در سامانه کارا برای بهره مندی  از تسهیلات اظهار کرد : ۴۸۱ پرونده مربوط به تسهیلات روستایی است که بیش از ۱۰ درصد از پرونده های ثبت شده مربوط به مشاغل خانگی و اشتغال روستایی  و مابقی در بخش صنایع روستایی است .

علیجانی با بیتان اینکه بیشترین پرونده های ثبت شده مربوط به جهادکشاورزی ، صمت ، میراث و گردشگری و شیلت می باشد بیان کرد : از مجموع پرونده های معرفی شده برای تسهیلات  ۱۲۷ پرونده با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال  در حال بررسی  است .

رئیس اداره تعاون ، رفاه و امور اجتماعی آستانه اشرفیه  میزان تسهیلات معرفی شده در شهرستان را ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نام برد و ادامه داد: ۸۷ پرونده ارائه شده به بانک با اعتبار تسهیلاتی ۱۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان مصوب شده است  که از سوی بانک در حال پرداخت است.

علیجانی به ۷۸ پرونده منعقد شده با بان با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تمان اشاره کرد  و افزود : ۶۵ پرونده  که مقدمات آنها به اتمام رسیده بود از سوی بانک مبلغ  ۱۰میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان پرداخت شده است .

و به نشست های هفته ای کمیسیون طرح تکاپور برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات با بهره ۶درصد روستایی و در بخش شهری با یارانه ۶ درصدی اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۲۰۵ تعاونی فعال و ۲۲۸ تعاونی غیر فعال وجود دارد که برای رسیدگی به وضعیت تعاونی های غیر فعال  نردیک به ۵۰۰ نامه برای تعیین تکلیف آنان  ارسال شده است .

علیجانی  در خصوص ایجاد روستا تعاون در شهرستان  گفت: ۴ روستای چهارده ، کیسم ، دهشال  و تمچال از بخش مرکزی و دهکاء دستک و دهسر از بخش بندر کیاشهر در دستور کار قرار دارد که با همکاری بخشداری ها و دهیارهای مناطق یاد شده در صد تشکیل ۷ روستا تعاون هستیم .

رئیس اداره تعاون ، رفاه و امور اجتماعی آستانه اشرفیه   بیشترین دغدغه ی تعاونی شهرستان را  مالیالت بر ارزش افزوده و بخش بیمه نام برد  و افزوئد : طی نشست های متعددی که روسای این دو اداره برگزار شد توانستیم بخشی از مشکلات آنان را با همکاری فرمانداری  برطرف سازیم .

گفتنی است دیدار با امام جمعه و فرماندار ، غبار روبی و گل افشانی گلزار شهدای گمنام و رژه اعضای تعاونی تاکسیرانی از برنامه های اجرا شده طی دو رور اداره تعاون ، رفاه و امور اجتماعی آستانه اشرفیه بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا