آخرین خبرهااسلایدربین الملل

سفرهای هلی کوپتری نخست وزیر پاکستان به دفتر کار، دست مایه طنز کاربران توییتر

نخست وزیر پاکستان

عمران خان نخست وزیر منتخب پاکستان که مدت زمان زیادی از منصوب شدنش به این پست نمی گذرد به خاطر صرفه جویی اش در هزینه ها و ریاضت های اقتصادی اش مدتی است که مورد توجه و تشویق مردم این کشور قرار گرفته، با این حال اما خبر استفاده او از هلی کوپتر برای نقل مکان از منزل به دفتر کار حسابی جنجال آفرین شده و خشم مردم این کشور را بر انگیخته.

این سیاست مدار و بازیکن سابق کریکت که در کمپین های انتخاباتی اش وعده داده بود «پاکستانی نو» بسازد ظاهرا برای نقل مکان روزانه اش از منزل به محل کار و بالعکس (مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر) از هلی کوپتر استفاده میکند. با انتشار چنین خبری این سوال در ذهن بسیاری از مخالفان خان شکل گرفته که چطور چنین اقدامی با وعده نخست وزیر کشورشان مبنی بر مبارزه با فرهنگ VIP در طبقات بالایی اجتماع همخوانی دارد.

فواد چودری وزیر اطلاعات و ارتباطات این کشور بلافاصله به انتشار این خبر واکنش نشان داده و اظهار داشت که با استناد به اطلاعات به دست آمده از گوگل هزینه سفر خان با هلی کوپتر برابر با ۵۰ تا ۵۵ روپیه پاکستان است. این گفته های چودری اما خشم کاربران پاکستانی در توییتر را برانگیخت و دست مایه طنز نویسی اهالی این شبکه اجتماعی شد. در دوشنبه گذشته نیز هشتگ Helicopter# در بیش از ۱۶ هزار توییت کاربران پاکستانی مورد استفاده قرار گرفت و به یکی از ترندهای اصلی این شبکه در پاکستان بدل شد.

تصویری از آینده حمل و نقل در پاکستان

خبر فوری!!! عمران خان با سه چرخه پرنده خود از پارلمان به خانه می رود

جالب اینکه اکانت توییتری اپ کرایه ماشین کریم در پاکستان هم به این خبر واکنش نشان داد و تصویری از سرویس خیالی حمل و نقل هلی کوپتری خود را منتشر کرد.

تا حالا سرویس جدید ما را امتحان کردید؟

 سادیا شوکت یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت:

اگر هلی کوپتر از کریم و اوبر ارزان تر است پس دولت باید سرویس حمل و نقل هلی کوپتری را برای همه راه اندازی کند تا مردم هم بتوانند پول بیشتری پس انداز کنند.

اما جالب است بدانید که خبر استفاده عمران خان از هلی کوپتر برای نقل مکان از منزل به پارلمان و بالعکس در حالی منتشر می شود که چندی پیش دولت جدید در این کشور خبر از فروش وسایل نقلیه لوکس مازاد خود را داد تا بر تجمل گرایی دولت مردان در پاکستان پایان بدهد.

دولت این کشور اعلام کرده لیستی از وسایل حمل و نقل لوکس را آماده کرده تا در مزایده ای که قرار است اواخر شهریورماه انجام شود به فروش برساند. گفته می شود ناوگان ماشین های لوکس نهاد نخست وزیری پاکستان شامل ۸ دستگاه BMW (که سه مدل مربوط به سال ۲۰۱۴ و سه مدل شاسی بلند ۵۰۰۰cc و دو مدل شاسی بلند ۳۰۰۰cc سال ۲۰۱۶ می شوند)، چهار دستگاه مرسدس بنز سال ۲۰۱۶ (که دو دستگاهشان از نوع ضد گلوله ۴,۰۰۰cc هستند) می شود.

هزینه واقعی سفر عمران خان چقدر است؟

عمران خان

طبق بررسی های انجام شده توسط نهادهای معتبر درون پاکستان هزینه سفر آقای خان با هلی کوپتر Agusta Westland AW139 برابر با ۱۳ دلار بابت هر کیلومتر است (جدای از دیگر هزینه های راه اندازی هلی کوپتر) که تقریبا می شود ۱۶۰۰ روپیه پاکستان (بابت هر کیلومتر) نه ۵۵ روپیه ای که عمران خان از آن سخن گفته بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا