آخرین خبرهابین الملل

طرح پنتاگون برای استقرار سپر دفاع موشکی در شمال سوریه

سپر دفاع موشکی

یک فرمانده سابق شورای نظامی در استان دیرالزور سوریه اعلام کرد، پنتاگون در حال آماده شدن به منظور استقرار یک سپر دفاع موشکی در مناطقی در شمال شرق سوریه شامل مناطق الحسکه و رمیلان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فایز اسمر به روزنامه ینی شفق ترکیه گفت: گام بعدی آمریکا این است که یک سپر دفاع موشکی در منطقه ایجاد کند که آن را باید بخشی از طرح بلندمدت واشنگتن برای آشوب در منطقه دانست.

او خاطرنشان کرد: آمریکا به همراه طرف‌های دیگری تلاش می‌کند تا از شبه‌نظامیان پ.ک.ک در منطقه حمایت کند.

اسمر اظهار کرد: دولت واشنگتن دریافته که پ.ک.ک به تنهایی برای برنامه‌هایش در ارتباط با شرق فرات ناکافی است بنابراین حضور نظامی‌اش در منطقه را تقویت خواهد کرد. از طرف دیگر فعالیت‌های اجرا شده از سوی آمریکا در سوریه و عراق هدفشان بهره برداری از منابع زیرزمینی هستند.

این روزنامه نوشته است، آمریکا ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را آغاز کرده و سیستم‌های راداری را در مناطق واقع در شرق رود فرات به مساحت ۲۶ هزار کیلومتر که تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه است، مستقر کرده است.

الاسمر گفت،‌ سیستم‌های راداری آمریکا برای نظارت بر عملیات هوایی و زمینی نیروهای ترکیه‌ای در مرزهای سوریه استفاده خواهند شد.

ینی شفق گزارش کرد: واشنگتن از قبل سه سیستم راداری در حومه تل‌بیدار الحسکه و همچنین مناطق بین عین العرب و سرین احداث کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا