آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

ارتباط عجیب چین و چروک پیشانی با احتمال حمله قلبی

چین و چروک پیشانی

به تازگی محققان متوجه شده‌اند که احتمال مرگ زودهنگام افرادی که چین و چروک پیشانی بیشتری دارند، ده برابر بیشتر از کسانی است که از پوستی صاف و نرم بهره می‌برند.

پژوهشگران فرانسوی پس از ۲۰ سال بررسی متوجه این مطلب شده‌اند که چین و چروک پیشانی می‌تواند هشداری جدی برای هر نفر به شمار رود چرا که بیشتر در معرض سکته یا حمله قلبی قرار می‌گیرد.

با اینکه هنوز دلیل مشخصی برای این ارتباط عجیب وجود ندارد اما یک تئوری در این زمینه ارائه شده است؛ پژوهشگران گمان می‌برند که چین و چروک پیشانی به علت بالا رفتن تولید پلاکت خون و سفت شدن سرخرگ‌های بدن ایجاد می‌شود.

به گفته‌ی آنها از آنجایی که رگ‌های خونی پیشانی بسیار کوچک و ظریف هستند، بسیار سریعتر از دیگر رگ‌ها سفت می‌شوند. این مسئله موجب می‌شود چین و چروک پیشانی پدیدار گردد که پیری شدن زودهنگام بیمار را هم نتیجه می‌دهد.

محققان باور دارند که چین و چروک پیشانی روش مناسبی برای تخمین شرایط قلبی و عروقی بیماران نیست چرا که متد‌های فعلی نظیر آزمایش فشار خون و شاخص‌های چربی دقت بیشتری دارند.

Image result for WRINKLES HEART RISK

بد نیست بدانید پژوهش یاد شده بدین صورت انجام شد که در ابتدا ۳۲۰۰ نفر از افراد سالم ۲۰ ساله به بالا جمع آوری شدند تا  چین و چروک ‌پیشانی آنها بررسی شود و امتیازی بین صفر تا ۳ به پیشانی آنها تعلق گیرد.

پس از آن مشخص شد احتمال حمله‌ی قلبی افرادی که نمره‌ی یک را کسب کرده بودند، کمی بیشتر از کاربران با امتیاز صفر بود. از طرف دیگر احتمال سکته‌ی قلبی اشخاصی که امتیاز آنها دو و سه بود، ده برابر بیشتر کاربران دیگر به شمار می رفت.

بدین ترتیب هر چقدر که میزان چین و چروک پیشانی شما بالاتر رود، احتمال اینکه به علت حمله قبلی فوت کنید، بیشتر می‌شود. البته احتمال حمله‌ی قلبی با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند اما سبک زندگی و مراقبت دارویی می‌تواند از شدت این خطر مرگبار را کم کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا