آخرین خبرهااستان ها

نگاهی به عملکرد رئیس شورای شهر رشت/ ارتقا کیفی خدمت و حضور مستمر در بین شهروندان

امیر حسین علوی

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی شورای شهر؛ رییس شورای اسلامی شهر رشت به عنوان یکی از منتخبین مردم فهیم رشت در پارلمان شهری در یک سال نخست فعالیت شورای پنجم همه توان خود را برای رفع مشکلات و پیگیری مطالبات شهروندان بکار بست و در این مسیر با روحیه جهادی و تعامل محور خود، توان و ظرفیت سایر مدیران را نیز پای کار آورد و از تجمیع ظرفیت موجود در راستای خدمتی مفید به شهروندان بهره مند شد.

اجرای طرح «میز خدمت» که تاکنون در دوازده محله شهر رشت برگزار گردیده و به علت استقبال شهروندان به صورت مستمر با شناسایی و اولویت بندی نقاط کم برخوردار شهر در حال اجرا میباشد، اقدامی هوشمندانه جهت ایجاد بستر نزدیکی مسئولین به شهروندان و بازدیدهای میدانی از مشکلات محلات رشت بود که توسط سید امیر حسین علوی به شکلی نوین و با حضور مدیران اداراتی همچون آب و فاضلاب، برق و شهرداری در یک سال اول از عمر شورای پنجم به صورت موفق اجرا گردید.

علوی، هدف این طرح را، خدمت به مردم و از الطاف الهی برشمرد و با تاکید بر این مطلب که مردم به عنوان حامی اصلی مدیریت شهری باید حداکثر اعتماد را نسبت به مدیریت شهری داشته باشند و این اعتماد حاصل نخواهد شد، مگر به واسطه حضور و قرابت مدیران و مسئولین به مردم و پیگیری و حل مشکلات آنها با بکارگیری همه ظرفیتهای موجود که در اختیار میباشد.

رییس شورای شهر افزود: نمایندگان شورای شهر به عنوان منتخب شهروندان باید همواره سوگند نامه خدمت صادقانه اعضای شورا را در روز معارفه به عنوان نماینده پارلمان شهری مورد توجه قرار دهند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

وی با تاکید بر تاثیر خدمت خالصانه به شهروندان در ایجاد وحدت عمومی با مثال طرح «میز خدمت» ادامه داد: امید است مدیران دستگاههای خدمت رسان و همچنین دیگر همکاران شورای شهر در استقرار میز خدمت در محلات همراه و یاری رسان سایر مدیران شهری باشند.

وی با بیان این موضوع که در شرایط موجود که سایه تحریم های ظالمانه استکبار باعث ایجاد فضایی تنش آلود و بحرانی در حوزه اقتصاد گردیده است و در مدیریت شهر رشت با انباشت مطالبات روبرو هستیم باید با درک شرایط به عنوان یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دیدگاهی جهادی به مقابله با مشکلات برویم و از هیچ اقدامی جهت رفع مشکلات مردم کوتاهی نکنیم.

گفتنی ست، طرح میز خدمت در دوازده مساجد محل نظیر مسجد حافظ آباد، مسجد سلیمانداراب، مسجد امام صادق (ع) زرجوب، مسجد امیر المومنین (ع) جاده لاکان، مسجد باب الحوائج دخانیات، مسجد امام رضا (ع) اسماعیل آباد، مسجد پستک مسجد امام جواد (ع) کوی امام، مسجد موسی بن جعفر (ع) دانش سرا، مسجد امام حسن (ع) کیژده، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مسجد جامع پیرسرا برگزار شد و در یک برنامه زمان بندی حساب شده طبق اولویت بندی های مشخص شده در تمام محلات شهر رشت برگزار خواهد شد.

امید میرود پیگیری این قبیل طرح های شهروند محور در کنار قرابت مدیران به مردم و ایجاد فضای صمیمی بین شهروندان و منتخبین خود باعث حل بخشی از مشکلات و معضلات موجود در سطح شهر گردد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا