آخرین خبرهااستان ها

تصویب ۱۷ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی آستارا | آبرسانی و سد لاستیکی نیازمند اعتبار ملی است

فرماندار آستارا از تصویب ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۳۲ طرح نیمه تمام این شهرستان در سال جاری خبر داد.

تدبیرشرق/فرماندار آستارا بر ضرورت بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی شهرستان از اعتبارات ملی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

یونس رنجکش در سومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آستارا افزود: اعتبارات پیش‌بینی شده برای این شهرستان با توجه به محرومیت و جمعیتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد و باید تلاش شود تا مدیران و دستگاه‌های اجرایی از طریق وزارتخانه‌ها و سازمانهای مرکزی پیگیر اعتبارات ملی برای پیشبرد پروژه‌های شهرستان باشد.

نماینده عالی دولت در آستارا اضافه کرد: بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار به آستارا برای سال ۹۷ پیش بینی شده است که از محل استانی، نفت و گاز و جزء ۱۸ است.

وی گفت: با توجه به مشکلات این شهرستان در حوزه تامین زیرساخت‌ها به ویژه در بخش آب و برق و همچنین فرسودگی سیستم‌های انتقال انرژی و شبکه‌های آبرسانی در کنار سایر بخش‌ها همچون مشکل فاضلاب و اجرای پروژه‌های راهسازی نیازمند بهره‌مندی از اعتبارات ملی است.

رنجکش ادامه داد: طرح های آبرسانی و سد لاستیکی نیازمند اعتبار ملی است و با تکمیل آنها بخش عمده ای از مشکلات مربوط به آب کشاورزی و شرب شهرستان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آستارا شهرستانی با موقعیت خاص است که تنها در حوزه گردشگری سالانه پذیرای بیش از ۶ میلیون جمعیت شناور و گردشگر است اما زیرساختهای حوزه خدمات آب نمی تواند پاسخگوی نیاز شهروندان و جمعیت شناور آن باشد.

به گفته فرماندار آستارا، با توجه به ارائه خدمات این شهرستان در سطح ملی و جایگاه استراتژیک آن به عنوان پیشانی خاک جمهوری اسلامی نیازمند توجه بیشتر در سطح ملی برای پیشبرد اهداف توسعه هستیم.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در این سال‌ها توجه جدی به بخش خصوصی زیرساخت ها و خدمات در آستارا داشته است اما کمبودها و عقب‌ماندگی‌های شهرستان از گذشته نیازمند شتاب بیشتر دارد.

نماینده عالی دولت در آستارا یادآور شد: در سال گذشته ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف استانی و ملی برای آستارا پیش‌بینی شده بود که ۳۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد و بخش قابل توجهی از پروژه های آستارا نیازمند اعتبارات لازم برای تکمیل شدن هستند.

رنجکش گفت: اولویت امسال شهرستان آستارا با توجه به پیش بینی اعتبارات اختصاصی به پروژه ها دارای بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ضمن تشکر از استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان خواستار توجه بیشتر به این شهرستان مرزی از محل اعتبارات خاص و ملی دستگاه‌های اجرایی استان شد.

به گزارش دیارمیرزا، آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و‌ همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا