آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

هاست ایران: وزارت ارشاد حاضر به پرداخت هزینه سایت پیوندها نیست

سایت پیوندها

از بامداد امروز سایت پیوندها که پس از صفحه فیلترینگ به شکل ناخواسته برای کاربران به نمایش در می‌آمد، از دسترس خارج شده است. شرکت هاست ایران که خدمات میزبانی این سایت را بر عهده داشته، به دلیل بدهی ۵ ساله وزارت ارشاد، ارائه خدمات به این سایت را متوقف کرده است.

«فرشاد اسماعیلیان»، نایب رییس هیات مدیره هاست ایران، در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که وزارت ارشاد به شکل شفاهی از زیر بار پرداخت هزینه شانه خالی می‌کند. او در همین رابطه می‌گوید: «متاسفانه نحوه عملکرد سازمان‌های دولتی صرف نظر از اینکه به آنها بدهکار باشید یا طلبکار، برای ما چاره‌ای جز این نگذاشت. دوستان ورزات ارشاد راحت به شکل شفاهی می‌گویند «ما حاضر به پرداخت هزینه نیستیم» ولی حاضر نیستند کتباً این موضوع را به ما اعلام کنند

اسماعیلیان در خصوص بدهی‌های وزارت ارشاد نیز به دیجیاتو می‌گوید که از پایان سال ۹۲ که قرار داد قبلی به اتمام رسیده، هزینه‌ای پرداخت نشده و تا پایان سال ۹۶، مبلغ این بدهی به ۲۴۱ میلیون تومان رسیده است: «ما تا پایان سال ۹۶، حدود ۲۴۱ میلیون تومان با احتساب ارزش افزوده فاکتور کردیم. با اضافه کردن هزینه‌های سال ۹۷، این رقم به حدود ۳۰۰ میلیون تومان بابت اجاره سرور، مدیریت و نگهداری، لایسنس کنترل پانل، فایروال و DDoS Protection می‌رسد.»

نایب رییس هیات مدیره هاست ایران در پاسخ به این پرسش که اقدامات وزارت ارشاد یا دادستانی از صبح امروز چه بوده‌اند، می‌گوید که تا کنون هیچ اقدامی به جز چند تماس از سوی دادستانی صورت نگرفته است اما این شرکت طرف حساب خودش را وزارت ارشاد می‌داند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا