آخرین خبرهااستان ها

اجبار کشاورزان به پرداخت برنج بجای پول مصداق گرانفروشی است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان: اجرت تبدیل هر کیلو شلتوک ۲۷۵۰ ریال است و اجبار کشاورزان برای پرداخت برنج بجای پول مصداق گرانفروشی محسوب می شود.

تدبیرشرق/آرش فرزام صفت با اعلام اینکه تا امروز حدود ۲۵ درصد از شلتوک تولیدی شالیکاران گیلانی برداشت شده اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در سالجاری ، نرخ تبدیل کارخانه های شالیکوبی با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به میزان ۲۷۵۰ ریال برای هر کیلو شلتوک تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به رویه مرسوم در برخی از مناطق گیلان پرداخت ریالی یا برنج بر اساس تمایل و اختیار کشاورزان صورت می گیرد و اجبار شالیکاران به پرداخت برنج بجای پول نقد از سوی برخی کارخانجات شالیکوبی مصداق گرانفروشی و مشمول جریمه های تعزیراتی است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه مبنای پرداخت حق الزحمه کارخانجات نقدی و ریالی است گفت : با توجه به احتمال افزایش قیمت برنج داخلی و حمایت دولت در خرید تضمینی این محصول ، پرداخت اجرت در قالب برنج به جای پول نقد موجب ضرر و زیان هنگفتی به کشاورزان می شود اما در صورت تمایل، کشاورزان می توانند به میزان نرخ مصوب، برنج پرداخت کنند.

وی در پایان تاکید کرد : تیم نظارتی متشکل از تعزیرات حکومتی استان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری در همه شهرستان ها با جدیت بر اعمال نرخ مذکور نظارت دارند و برنجکاران گیلانی می توانند تخلف های احتمالی را به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها و دهستانها و یا شماره ۱۲۴ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا