آخرین خبرهااستان ها

برخی افراد به دنبال برجسته سازی دروغ های دشمن هستند /فهمیدن نیازهای مخاطبین می تواند جایگاه خبر را خوب جلوه دهد

صبح امروز از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل شد.

تدبیرشرق/در این مراسم نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه گفت: روز شهادت شهید صارمی روز خبرنگار نامیده شد و به خاطر تکریم این روز از خبرنگاران عزیز تقدیر میکنیم خوشحالیم که برای تجلیل انها لوح تقدیری به عنوان یادبود به آنها تقدیم می شود.
محمدحسین قربانی اضافه کرد: بسیار خرسندم که در این جمع صمیمی، بزرگان خبر استان حاضرند و این نشان حرمت به شهرستان ما است.
وی اظهار داشت: اگر به پیشینه خبرنگاری بنگریم از زمانی که خط اختراع شد خبرنگاری هم به وجود آمد آن زمان کارها به مراتب سخت تر بود.
نماینده مردم در خانه ملت اذعان داشت: اولین مجله۶۰سال قبل از میلاد به وجود امد در آن زمان اخبار روی پوست با کنده کاری حک می شد. اما امروز اخبار به سرعت انتقال می یابد اگر امروز کارخبری سخت است در زمان قدیم بسیار طاقت فرسا بود. در زمان جنگ نیز خبرنگاران ما صف اول جنگ بودند.
وی بیان کرد: شاید اولین روزنامه ای که در امریکا به چاپ رسید۱۳۶۰۰میلادی بود اما در ایران در زمان محمدشاه به چاپ رسید .اولین روزنامه درجهان ۶۰سال قبل از میلاد به وجود آمد و در کشور ما اولین روزنامه صدواندی سال.

درخبرنویسی باید به سه اصل دقت ، کیفیت و صحت و سقم خبر توجه شود

نماینده آستانه اشرفیه تاکید داشت: در خبرنویسی باید به سه اصل دقت ، کیفیت وصحت وسقم خبرتوجه شود اگر این موارد رعایت نشوند رسانه ها مخاطبین خود را ازدست خواهند داد و آن وقت رسانه هامورداعتمادمردم نخواهندبود.
وی با بیان این مطلب که حرفه ای بودن بسیار مهم است گفت: باید خبرنگاران توجه کافی داشته باشند، ما با خبرنگاران زندگی می کنیم و حرفه ای بودن را نظاره گر هستیم و شاید یکی ازمولفه های گشتن مردم دنبال خبر ٬حرفه ای بودن جامعه خبراست

فهمیدن نیازهای مخاطبین می تواند جایگاه خبر را خوب جلوه دهد/دو سرپرستی خبرگزاری از پانزده خبرگزاری استانه ای هستند

وی عنوان کرد: مسئله دیگر فهمیدن نیازهای مخاطبین است و این می تواند جایگاه خبر را خوب جلوه دهد .خبری جامعه راهدایت می کند و خبری دیگرموجب التهاب جامعه می گردد.
قربانی ادامه داد: در گیلان صاحبان قلم افراد روشن وباسوادی هستند.۱۱۱سال پیش اولین روزنامه خیرالکلام درهمین شهررشت تاسیس شد.و دو سرپرستی خبرگزاری از پانزده خبرگزاری استانه ای هستند .

شهیداسحاقی با سن کم به جبهه رفت اما از لحاظ تفکر و اندیشه بالغ بود/دوست دارم که خبرنگاران گروه فشارسیاسی نباشند اما گروه فشاراجتماعی باشند

در ادامه این مراسم ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه گفت: من تجربه خبرنگاری را از روزنامه دیواری مدرسه تا گویندگی در رادیو را داشته اموی افزود: دوست دارم که خبرنگاران گروه فشارسیاسی نباشند اما گروه فشار اجتماعی باشند.
وی در خصوص شهید اسحاقی که قرار است در این مراسم از مادرایشان تجلیل شود گفت: شهیداسحاقی با سن کم به جبهه رفت اما از لحاظ تفکر و اندیشه بالغ بود و پدرمرحوم ایشان از روحانیان وارسته استان به شمارمی رفت. ایشان در دامن پاک وآغوش مادری پر مهرمتولدشد . با به وجود آمدن انقلاب٬ سید محمدمدرسه را رها کرد و به جبهه ها رفت.
وی با اعلام این مطلب که ایشان از مربیان آموزش عقیدتی بود گفت :روزی این شهیدوالامقام از من خواست که به دفترسیاسی سپاه برود.(عکس گفتگوی بنده که ایشان در کنارم است و با مسئول سیاسی سپاه درحال گفتگوهستم موجود است.)
وی افزود: سیزده ساله بود که انقلاب شد و در۲۱سالگی به شهادت رسید. در نقطه ای که شهید شد٬ سنگربتنی وجود داشت که کاملا سوراخ بود.
وی خاطرنشان کرد: با اینکه رشته ریاضی در دوره دبیرستان خواند اما دردانشگاه رشته تاریخ را دنبال کرد که نتوانست به دلیل شهادت به پایان برساند .

باید مراقب فضای مجازی بود برخی افرد در داخل سعی می کنند دروغ های دشمن رابرجسته کنند

در پایان رحیم حیدری فرماندار استانه اشرفیه گفت: باید از اصحاب رسانه به دلیل زحمات زیادی که در جهت اعتلای دانش مردم انجام می دهند تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند فضای مجازی باید مواظب توپخانه دشمن باشد، آمارهای دروغ می دهند و کاستی ها را برجسته می کنند ، مردم به انقلاب ایمان دارند و می خواهند این ایمان را در نسل جدید از بین ببرند. باید مراقب فضای مجازی بود برخی افرد در داخل سعی می کنند دروغ های دشمن رابرجسته کنند.
فرماندارآستانه ادامه داد : ایران اسلامی موفقیت های زیادی درعرصه بین المللی بدست اورده است، ایران را درفشار وتحریم قراردادند شش قطعنامه امضا کردندکه با تدبیر رهبر و دولت آن حربه ها شکسته شد.

حیدری یادآورشد : ترامپ از برجام خارج شده است تا ایران رامنزوی ترکند اما اتحادیه اروپا در مقابل امریکا ایستاد و خوشبختانه ایران نیز روی پای خود ایستاد که رسانه ها باید این مسئله را برجسته کنند.
وی تأکیدکرد : اما گاهی متأسفانه مطالب معاندین ماکپی پست می شود نه تحلیل های خودمان.

گفتگوهای مربوط به دریای کاسپین همیشه بوده و اکنون نیز ادامه دارد و نباید براساس نوشته های فضای مجازی تحلیل کنیم/دانش خبرنگاران باید سرآمد باشد

فرماندار آستانه در ادامه با اشاره به بحث دریای خزر گفت: گفتگوهای مربوط به دریای خزر همیشه بوده و اکنون نیز ادامه دارد و نباید براساس نوشته های فضای مجازی تحلیل کنیم . برخی گفتند عکس دریای خزر را از روی پیراهن تیم ملی حذف نمودند به دلیل اینکه قراربود دریای خزر از ایران گرفته شود.
رحیم حیدری ادامه داد: خبرنگاران باید توسعه فکری اجتماعی و فرهنگی را دنبال کنند، دانش خبرنگاران باید سرآمد باشد و آرزو دارم در سایه تلاش و کوشش٬ کشور ما ازبحران نجات پیدا کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا