آخرین خبرهااستان ها

کارگر نباید به دلیل بیماری و چند روز غیبت کار خود را از دست بدهد/ با هیچکس معامله نمی کنم

محمدحسن علیپور با حضور در شرکت سبز زیور ضمن پیگیری مشکلات کارگران به گفتگو با جمعی از پاکبانان پرداخت.

تدبیرشرق/عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت در این بازدید، با تاکید بر ضرورت حمایت از کارگران گفت: حق و حقوق کارگران و همچنین سنوات آنها باید به موقع پرداخت شود.

محمدحسن علیپور انجام معاینات سلامت کارگران را ضروری خواند و تصریح کرد: پیمانکاران باید توجه ویژه ای به سلامت کارگران داشته باشند. کارگر نباید به دلیل بیماری و چند روز غیبت کار خود را از دست بدهد.

وی همچنین خواستار ارائه گزارش ماهانه از وضعیت ورودی و خروجی کارگران توسط شرکت های پیمانکاری شد.

عضو هیئت رئیسه شورا در ادامه در جمع پاکبانان بر راه اندازی شرکت سهامی خاص شهرداری رشت تاکید کرد و افزود: از زمان شورای سوم و با انتقال کارگران به بخش خصوصی مشکلات بسیاری برای این قشر به وجود آمد.

محمدحسن علیپور در ادامه گفت: از روزی که به شورا آمدم برخی خواستند کارگران را رها کنم. من به تک تک شما افتخار و از شما تشکر می کنم. اگر این کارگران بخواهند با آرای خود همواره تعیین کننده خواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری خاطر نشان کرد: تاکید می کنم که با هیچ کس معامله نخواهم کرد و حامی کارگران خواهم ماند.

مدیر شرکت سبز زیور نیز با اشاره به مشکلات موجود گفت: امسال نهمین سال است که با شهرداری رشت همکاری می کنم و هنوز از سال ۹۲ مطالبات زیادی داریم.

وی همچنین در خصوص پرداخت سنوات به کارگران اظهار داشت: به نفع پیمانکار است که به صورت سالانه سنوات را به کارگران پرداخت کند.

مدیر شرکت سبز زیور افزود: معاینات پزشکی کارگران به صورت منظم انجام می شود. در بدو ورود و برای عقد قرارداد نیز این موضوع مورد تاکید است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا