آخرین خبرهااستان هاتدبیر ورزشییادداشت

علی شاکری// امیرآباد لاهیجان میعادگاه عاشقان والیبال/ رویدادی که صفر تا صدش دست خود مردم است !

کاپ امیرآباد

یادداشت تدبیرشرق– علی شاکری// جایتان واقعا خالی بود باید بودید و از نزدیک می دیدید که ورزش و آن هم والیبال چگونه با خاصیت و پایگاه اجتماعی و‌ جذابیت و سادگی اش چگونه تا بامدادان و نزدیک اذان صبح در شب پایانی کاپ آزاد و آن هم بازی در زمین و فضای روباز و خاکی چه تجمع باشکوهی را برای مردمان با محبت منطقه لاهیجان و لنگرود رقم زد .
رویدادی که بدون هیچ تبلیغات و تشریفات زرق و برق دار و دوربین تلویزیونی پای همه اقشار از پیر زن و‌ پیر مرد گرفته تا جوان و نوجوان و میانسال را آن هم درست در بحبوحه فصل برداشت محصول برنج را در گرم ترین ماه سال به گرد زمین مستطیلی و خاکی خود کشاند و موجب شور و انبساط خاطر همگان شد.
رقابت هایی که نزدیک به ۵ سال است توسط خود مردم و با عشق و علاقه خاص آنها سازماندهی می شود و بقول معروف صفر تا صد کار دست خود آنان است و با کمک های مردمی در منطقه امیر آباد لاهیجان در نزدیکی های لنگرود به میعادگاه والیبال دوستان منطقه تبدیل شده و چنان آوازه ای پیداکرده که حتی پای تیم های مناطق دیگر کشور را هم امسال به امیرآباد کشانده است .
در این زمین خاکی در کنار جاده که حتی سکوهای تماشاگرش با داربست بطور موقت طراحی شده نه از سکوی داوری رسمی خبری است نه از صندلی های فایبر گلاس ! و نه تهویه و ………
اما مشتاقان چندین هزارنفری خود با بر عهده گرفتن نظم مسابقات و اجرای مراسم اختتامیه همانند رقابت های رسمی چنان عمل می کنند که انگار سال هاست دوره تشریفات رسمی دیده اند و‌ بدون آنکه از بگیر و ببند مرسوم خبری باشد .
احداث سکو در کمترین زمان ممکن بعد از فینال ها و تهیه کاپ و جام های ویژه برای بهترین های رده های نونهالان ، پیشکسوتان و رده آزاد و‌ تیم های برتر و گرفتن مراسم پایانی با شکوه با ترکاندن ترقه و فشفشه به سبک لیگ قهرمانان اروپا و تشکر از همه بانیان برگزاری که در مسابقات رسمی والیبال هم کمتر شاهد آن بوده ایم و هستیم .
امسال این توقیق دست داد تا با دعوت کمیته برگزاری ( کاشف شریفی ، مصطفی عزیزی ، حقیقت ناصری و صادق غلامعلی زاده و ….) در کنار مصطفی کارخانه سرمربی پیشین تیم های ملی بزرگسالان ، نوجوانان و جوانان به عنوان میهمان از نزدیک چند ساعتی شاهد این رویداد مردمی و تماشایی باشیم .
در پایان با دیدن آلبوم تصاویر این رویداد بیشتر متوجه جایگاه و اعتبار والیبال در جای جای کشور عزیزمان از جمله در این منطقه سرسبز و روستایی در امیرآباد لاهیجان خواهید شد .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا