آخرین خبرهاملی

بانک مرکزی دستورالعمل خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز را ابلاغ کرد

دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز به شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در اجرای تصویب‌نامه شماره ۶۳۷۹۳‏/ت ۵۵۶۳۳ هـ مورخ ۱۶‏/۰۵‏/۱۳۹۷ هیئت وزیران، “دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز” به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

۱- خرید و فروش ارز حاصل از صادرات به صورت حواله‌های ارزی در چارچوب مقررات ارزی بر مبنای نرخ بازار صرفاً از طریق “سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) ” مجاز است.

۲- صرافی‌های مجاز معتبر موظفند حواله‌های ارزی خریداری شده از صادرکنندگان را در سامانه نیما رأساً و یا به واسطه سایر صرافی‌های معتبر و بانک‌های عامل حداکثر ظرف مدت سه روز کاری به فروش رسانند.

۳- نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر حداکثر یک درصد بالای نرخ خرید مندرج در سامانه “نیما” و “سنا” خواهد بود.

۴- خرید و فروش ارز به صورت اسکناس (معاملات جزئی بر مبنای مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها) توسط صرافی‌های مجاز معتبر صرفاً با ثبت در “سامانه نظارت ارز (سنا) ” امکان‌پذیر است.

۵- کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز بصورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

۶- فروش ارز بصورت اسکناس توسط صرافی‌های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی به شرح فهرست زیر با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است.

دستورالعمل خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز ابلاغ شد

۷- صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند حداکثر پنج درصد از حواله‌های ارزی خریداری شده را تبدیل به ارز بصورت اسکناس نموده و در چارچوب مصارف بند (۶) فوق به فروش رسانند.

۸- تمامی هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی به عهده مشتری خواهد بود. ‏

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا