آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

تاج: ۷۰۰ هزار دلار به کی‌روش بدهکاریم/ با رفع موانع، کی‌روش سرمربی تیم‌ملی می‌ماند

مهدی تاج

رئیس فدراسیون فوتبال امیدوار است مشکل بازیکنان سرباز تیم‌ملی بزرگسالان که یکی از دغدغه‌های کی‌روش برای امضای قرارداد جدید است، برطرف شود.

به گزارش تدبیرشرق، مهدی تاج پس از انجام مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال امید برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا، درباره معافیت بازیکنان تیم ملی امید اظهار کرد: خوشبختانه برای فوتبال، قهرمانی در آسیا هم به قانون سرباز قهرمان اضافه شده است. ما این مسئله را هم با مسئولان نظام وظیفه بررسی کردیم و در این زمینه به ما کمک کردند. در حال حاضر هیچ سربازی نداریم که زمین مانده باشد. دو نفر از بازیکنان امید مانده بودند که با دستور یک مقام خوب نظامی، این دو نفر هم در اردوی تیم‌ملی هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکل سربازان تیم ملی بزرگسالان گفت: در تیم‌ملی بزرگسالان هفت نفر سرباز حضور دارند. ما پیگیر این موضوع هستیم و ان‌شاءالله مشکل این بازیکنان هم حل شود و بدون مشکل در اختیار تیم ملی باشند. این هفت بازیکن به خاطر اینکه پروسه حضور در تیم‌ملی امید را طی نکردند دچار این مشکل شدند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کی روش را به عنوان سرمربی تیم‌ملی قلمداد کنیم، توضیح داد: آقای کی‌روش با ما در حال مذاکره هستند. ما یک مشکل با کی‌روش داریم که مشکل عدد و رقم و طول مدت قرارداد نیست. مشکل ما بحث سربازها بوده و او گفته که بدون سربازانش نمی‌تواند ادامه دهد. او در این زمینه تجربه دارد و یک بار چهار بازیکن سربازش را نتوانست استفاده کند. او گفته باید خیالش از بابت سربازان راحت باشد که حرفش درست است. مشکل دیگر ما، مشکل پولی ماست. ما امروز در وزارت خارجه بودیم و به دنبال راهی هستیم تا دستمزد کی‌روش را به او بدهیم. ما به کی‌روش ۷۰۰ هزار دلار بدهکاریم. ما این پول را تهیه کردیم اما سه بار این پول رفته و برگشته به حساب خودمان. ما سه ۱۶ هزار دلار برای انتقال پول دادیم ولی مشکل حل نشده است.

تاج در ادامه درباره وضعیت تبلیغات محیطی لیگ هجدهم اظهار کرد: مسئولیت تبلیغات محیطی با سازمان لیگ است و باید از آن‌ها سوال کنید.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اخباری که رسانه‌های مختلف درباره پیشنهادات کارلوس کی روش از کشورهای گوناگون منتشر می‌کنند، گفت: من هم مانند شما نام این کشورها را شنیدم. من خودم با رئیس فدراسیون کره ‌جنوبی صحبت کردم و او گفت که بحث‌هایی بین ما و کی‌روش بوده است. البته آن چه که مسلم است، این است که با رفع مشکلات پیش روی ما و کی‌روش، او سرمربی تیم ملی خواهد بود.

او درباره اظهار نظر کی‌روش مبنی بر اینکه “آینده مشترکی با فدراسیون فوتبال ایران نمی‌بینم.” توضیح داد: به هر جهت این بحث‌هایی است که من هم مانند شما شنیدم. اگر بتوانیم موانع را رفع کنیم، با او ادامه همکاری خواهیم داد در غیر اینصورت باید فکر دیگری بکنیم.

تاج در ادامه درباره هزینه‌های آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور در جام‌ ملت‌های آسیا بیان کرد: مبلغ ۵.۸ میلیون دلار هزینه آماده سازی ما است که هنوز تامین نشده است و ما به دنبال این پول هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال در صورت عدم توافق با کی‌روش، چه برنامه‌ای دارد، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال مرتب راجع به این موضوع فکر می‌کند. مدیران فدراسیون فوتبال درباره تیم‌ملی فوتبال تدبیر نیکویی دارد چنانچه تاکنون هم همینطور است. خیلی‌ها به دنبال این بودند که ما برخورد تندی کنیم اما اگر این کار را کرده بودیم، الان برای نتایج تیم‌ملی شاد نبودیم. ما حتما در زمان اردو سرمربی خواهیم داشت.

او در پایان درباره سرنوشت همکاری آدیداس و فدراسیون فوتبال ایران، توضیح داد: آدیداس دیگر حاضر نشد با ما همکاری کند. این برند نامه‌ای به ما زد که “ما را درک کنید؛ ما در بورس آمریکا هستیم.” و طوری صحبت کرده که ما را راضی کند تا از ادامه همکاری با آدیداس انصراف دهیم. ما این مشکل را حل خواهیم کرد. کمیته بازاریابی پیگیر این موضوع است و برند لباس تیم‌ملی به زودی مشخص خواهد شد.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا