آخرین خبرهااستان هااسلایدر

با انتصاب جوانان متخصص برخی صدایشان درآمده است/ نقش رسانه نقش امر به معروف و نهی از منکر است+ گزارش تصویری

سالاری با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین بنزین نداریم، گفت: به علت مراجعه ۴ برابری به جایگاه‌های سوخت برخی پمپ بنزین ها تا تانکرهای جدید سوخت برسند بنزینشان به اتمام رسید.

تدبیرشرق/نشست خبری استاندار گیلان با اصحاب رسانه و مطبوعات عصر امروز (چهارشنبه) در سالن الغدیر استانداری گیلان در رشت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مرتضی عاطفی، مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، گفت: امیدوارم قلم اصحاب رسانه در خدمت توسعه استان گیلان باشد.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان در ارتباط با رسانه ها پیشرو است، افزود: آقای سالاری اهمیت جایگاه رسانه را درک می‌کند.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: اهالی رسانه می‌توانند نقش مشورتی خود را برای مسئولان به خوبی ایفا کنند.

استاندار گیلان نقش رسانه را نقش امر به معروف و نهی منکر است، تصریح کرد: دولت نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است که رسانه نقش مهمی در این راستا دارد.

سالاری با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد، افزود: راه‌آهن و آزادراه در شرف بهره‌برداری است و با وجود ظرفیت‌های استان گیلان می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

مراجعه ۴ برابری به جایگاه‌های سوخت

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات اخیر برای بنزین، گفت: در حالت عادی باید مصرف بنزین سه میلیون ۲۰۰ هزار لیتر می‌رسد اما متاسفانه بخاطر برخی اخبار مصرف بنزین به شش میلیون لیتر رسید.

سالاری با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین بنزین نداریم، گفت: به علت مراجعه ۴ برابری به جایگاه‌های سوخت برخی پمپ بنزین ها تا تانکرهای جدید سوخت برسند بنزینشان به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه به قول‌های خود در برابر مردم عمل کردم، گفت: در معضل بنزین همه مقصر هستند زیرا باید اعتماد عمومی تقویت شود. اینکه می‌گویند شایعه جزو پدافند غیرعامل است، اینگونه نیست و شایعه فراتر از این حرف‌ها است.

مدیریت شهری را استانی نمی‌توانیم عملیاتی کنیم

استاندار گیلان گفت: بحث مدیریت شهری یک بحث کلان و کشوری است و ما آن را استانی نمی‌توانیم عملیاتی کنیم.

سالاری اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم که تبعیض بین رسانه‌ها نباشد اما این ممکن نیست که در کارگروه‌های خود همه رسانه‌ها را دعوت کنیم.

وی در خصوص سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان استخدام رسمی شده است، گفت: این کار صورت نگرفت و آقای عاطفی مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

استاندار در ادامه به شوخی افزود: هرکس به استانداری بیاید اوضاعش بدتر می‌شود.

سالاری با بیان اینکه توجه به بوم‌گردی به معنای نادیده گرفتن سایر ظرفیت‌های استان نیست، اظهار داشت: توجه به بوم‌گردی به معنای این نیست که ما به کشاورزی توجه نکنیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه چای و برنج اشاره کرد و افزود: بسته بندی برنج و ارائه آن در فروشگاه‌های بزرگ کشوری از برنامه‌های ما است.

برای افتتاح راه‌آهن زمان مشخصی اعلام نکردم/ جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌های رشت

استاندار گیلان گفت: برای گردشگری ۳۲ محور تعریف کردیم که کلمه بوم‌گردی بیشتر جا افتاده است اما ما برای تمامی موارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ذخایر آبزیان در دنیا در حال کاهش است، اظهار داشت: باید به سراغ آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس برویم.

سالاری با اشاره به اینکه بخش عمده فاضلاب وارد شده به زرجوب و گوهررود در خصوص فاضلاب رشت است، گفت: در برنامه خود داریم که با برنامه از ورود فاضلاب به رودخانه‌های رشت جلوگیری کنیم و در گام اول بخشی از فاضلاب وارد شده به گوهررود در دستور کار داریم.

وی بخشی از مشکلات رودخانه‌های شهر رشت را وجود روان‌آب‌های سطحی دانست و اذعان کرد: این مشکل با احداث سدهای خاکی حل خواهد شد که بودجه خوبی در این زمینه برای امسال در نظر گرفته‌ایم.

سالاری در خصوص راه‌آهن گیلان نیز گفت: بنده هیچ وقت در خصوص احداث راه‌آهن زمان اعلام نکردم اما تمام تلاش ما این است که تا تاریخی که دوستان اعلام کردند راه‌آهن گیلان افتتاح گردد.

استاندار گیلان با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات راهکاری موقت است، گفت: باید به سمت بازارهای خوب و برندسازی باید برویم و هزینه تولید را کاهش و قیمت فروش را افزایش دهیم.

اینکه فردی را که مخالف دولت است به سمت سیاسی منصوب کنم خیانت است

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش کلیدی در جامعه دارند، اظهار داشت: باید همه دست به دست هم دهیم و سرمایه‌های اجتماعی را افزایش دهیم.

سالاری با بیان اینکه برخی می‌خواند چوب لای چرخ دولت بگذارند و نیش بزنند، گفت: این حرف‌ها به مردم ضربه می‌زند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه همه ما باید گوش شنوا داشته باشیم، عنوان کرد: مردم به ما اختیاراتی دادند و بنابراین باید شنونده حرف مردم باشیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه معتقدیم که مردم کارفرمای مسئولین هستند و این موضوع اعتقاد قلبی بنده است، اظهار داشت: ما باید انتقادات را از کارفرماهای خود یعنی مردم بپذیریم.

استاندار گیلان گفت: کسی که سمت سیاسی دارد می‌گیرد باید هم‌‌راستای دولت باشد و اینکه من فردی را که مخالف دولت است به سمت سیاسی منصوب کنم خیانت است.

وی ادامه داد: سمت‌های سیاسی باید به کسی برسد که هم همسوی دولت باشد و هم کار بلد باشد اما در سمت‌های غیرسیاسی تنها کاربلد بودن کافی است.

با انتصاب جوانان متخصص برخی صدایشان درآمده

سالاری با بیان اینکه جوانانی که توسط او در گیلان به کار گرفته‌ شده اند، جوانانی کاربلد هستند، اظهار داشت: زمانی که صدتاصدتا نیرو وارد میشد، کسی اعتراض نمی‌کرد اما اکنون با روی کارآمدن ۴ جوان متخصص برخی صدایشان درآمده است.

نماینده عالی دولت در گیلان اگر کسی از بنده تبعیضی در هر زمینه‌ای دید با صدای بلند فریاد بزند.

سالاری با بیان اینکه برای انتصابات جوانان کارشکنی زیادی شده است، گفت: بنده به روند انتصابات جوانان ادامه می‌دهم.

وی با اشاره به انتصابات آتی خود، اظهار کرد: در انتصابات هفته آینده از جوانان و بانوان استفاده خواهیم کرد‌.

استاندار گیلان با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری ۷ سد لاستیکی را به بهره برداری برسانیم، گفت: لایروبی کانال ها را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه اگر طرح‌های ما در زمینه سدها و لایروبی کانال‌ها انجام دهیم، مشکلات ما در آینده برای آب‌های کشاورزی حل می‌شود، اظهار داشت: امسال خوشبختانه با همکاری‌های نهادهای مرتبط مشکلات آب کشاورزی تا حدود زیادی حل شد.

سالاری گفت: هیچ شهرستانی در گیلان نیست که کمتر از ۳ بار سفر کرده باشم و در بعضی مواقع به علت پروژه‌هایی که وجود دارد به چند شهرستان مانند آستارا و انزلی بیشتر سفر کردم.

نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص قیمت برنج گفت: امسال در زمینه قیمت برنج مسلما مشکلات کمتری دایم زیرا امسال بدلیل مشکلات ارزی میزان کنترل واردات دقیق تر خواهد بود.

نباید در خصوص مالکیت یک باشگاه فوتبال دخالت کنم

سالاری با بیان اینکه من به عنوان استاندار نباید در در خصوص مالکیت باشگاه فوتبالی و تصمیمات هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان ورود کنم، گفت: بنده نمی‌توانم برای مالکیت شرکت و کارخانه‌ای ورود کنم زیرا همه این مسائل مسئول خاص خودش را دارد و تخصصی است.

وی با بیان اینکه در خصوص سپیدرود و ورزش نمی‌گویم کاری نمی‌کنم بلکه می‌گویم دخالت نمی‌کنم، اظهار داشت: در خصوص سپیدرود نزدیک ۴۰ ساعت در ماه وقت گذاشتم ولی اینکار بدین معنا نیست که دخالت کنم اما حمایت وظیفه ما است.

سالاری افزود: ترجیح می‌دهیم که در زمینه سپیدرود در صف اول نایستیم و بگوییم که ما این کار را می‌کنیم.

سالاری در خصوص تالاب استیل آستارا گفت: با حفظ ضوابط مردم باید از مواهب طبیعی استفاده کنند.

وی آمار طلاق را نگران کننده دانست و افزود: منشاء طلاق یک مورد نیست و همانطور که گفتم افزایش سرمایه‌های اجتماعی منجر به کاهش آمار طلاق می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه برای بوم‌گردی محدودیت وام نداریم، اظهار داشت: بهزیستی و کمیته امداد برای بخش بوم‌گردی منابع اختصاصی و اشتغال روستایی دارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: برای تغییر عوارض امامزاده هاشم باید بصورت عملی کار کنیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: بنده کلنگی بر زمین نمی‌زنم و روش من این کار نیست بلکه باید پروژه شروع شود در زمان افتتاح باید به محل پروژه رفت. البته اگر مدیر کشوری بیاید برای متعهد کردن او احتمال مراسم کلنگ‌زنی را انجام دهیم.

 خاکریز به کسی نمی‌دهیم

استاندار گیلان در خصوص زمانبندی ارائه شده در خصوص قطع برق گفت: متوجه شدن جدول ارائه شده برای قطع برق دشوار است و در این خصوص تذکر لازم را خواهم داد.

وی با بیان اینکه ما خاکریز به کسی نمی‌دهیم، اظهار داشت: ما برای مردم کار می‌کنیم و خاکریز نداریم تا به کسی بدهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه اقوام و مذاهب ایرانی هستند، اظهار داشت: از نیروهای اهل سنت استفاده کردم و همچنان استفاده خواهم کرد و همه ما باید برای گیلان و ایران صرف نظر از قومیت‌ها و مذاهب کار کنیم.

 

 

 

 

عکس:ساجده امام دوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا