آخرین خبرهااستان ها

به دنبال انتخاب یک شهردار بومی و از دل مجموعه شهرداری رشت هستم

احمد رمضانپور نرگسی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه به دنبال انتخاب یک شهردار بومی هستم، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که از درون مدیران شهرداری این انتخاب انجام شود.

تدبیرشرق/احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در گفتگویی در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربیات گذشته در انتخاب شهردار آیا اینبار شورای شهر رشت به گزینه بومی و رشتی رای خواهند داد، گفت: در ابتدا بنده از پایگاه خبری دیارمیرزا به جهت تنویر افکار عمومی تشکر می‌کنم و همانطور که در چند روز گذشته بارها عنوان کرده‌ام استراتژی من انتخاب یک شهردار بومیاست.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه این بار فاکتور اصلی برای انتخاب شهردار بومی بودن است، افزود: شهردار بومی با فرهنگ شهر و پیچیدگی‌های داخلی و منابع انسانی شهرداری آشنایی کامل دارد و همین امر سبب خواهد شد در تصمیم‌گیری ها مدت زمان کوتاهی را صرف نماید و همین مسئله از مزایای انتخاب شهردار بومی است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وقت آن نرسیده است که شهردار رشت از بدنه شهرداری و مدیران مجموعه انتخاب شود، گفت: اعتقاد بنده این است که باید جانشین پروری در شهرداری رشت انجام شود و در شرایط کنونی که نیاز به یک انتخاب مناسب برای شهر هستیم از دل یک مجموعه ۳ الی ۴ هزار نفری نباید با چراغ به دنبال مدیر و شهردار باشیم.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران شهرداری به علت فشارهای مختلف رغبتی برای کاندیدا شدن ندارند، افزود: همکاران شهرداری که می توانند سکان شهرداری رشت را به دست بگیرند با توجه به موانع و فشارها تمایل چندانی برای ورود به این عرصه ندارند.

رمضاپور نرگسی با بیان این مطلب که تمام تلاش ما این است که از درون شهرداری انتخاب انجام شود، افزود: وقتی از درون شهرداری انتخاب شهردار انجام گیرد ضرر و زیانش به شهر کمتر خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که اولویت دوم برای انتخاب شهردار رشت مدیران شناخته شده استان هستند، گفت: سعی خواهیم کرد که از مدیران استان که مدیریت شهری را در کارنامه خود دارند برای انتخاب شهردار رشت در نظر بگیریم.

عضو شورای شهر رشت در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه انتخاب شهردار رشت کار سختی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که انتخاب شهردار رشت انتخابی برای سه سال آینده باشد.

وی با بیان اینکه عدم توسعه یافتگی شهر رشت به عدم ثبات مدیریت ارتباط دارد، افزود: شورای پنجم با دکتر نصرتی تعامل کاملی داشت اما متاسفانه این انتخاب با عمر کوتاه مدیریت نصرتی همراه شد و امیدواریم که شهردار بعدی نیز چنین تعاملی را با شورا داشته باشد.

رمضانپور در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورا نیز کاندیدای شهردار هستند، گفت: بنده نیز چنین چیزی را شنیده ام ولی کاندیدا شدن اعضای شورا اتفاق بدی نیست زیرا این نشان می‌دهد که این افراد با دانستن شرایط سخت شهرداری رشت قدرت ریسک کردن را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که شهردار رشت تا چه تاریخی انتخاب می‌شود، تصریح کرد: این نوید را به مردم می‌دهیم که شهردار رشت حداکثر تا آخر ماه انتخاب شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا