اسلایدرخبر داغملی

واکنش ناطق نوری به پیشنهاد ترامپ: ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بیخود کرده است/ ذوق زده هم نشویم / این موضوع باید در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رییس جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد

به گزارش «تدبیرشرق»، «حجت السلام و السلمین علی اکبر ناطق نوری» درباره پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با جمهوری اسلامی ایران گفت: اصل قصه و چنین چیزی منفی نیست و پیش بینی هم می‌شد و می‌شود، نوع خلقیات آقای ترامپ هم همین است.

وی در گفت و گو با ایرنا، ادامه داد: ترامپ اول توپ‌های محکمی را می‌زند و با توپ پر می‌آید، اگر مقابلش مرعوب شوند و جا بزنند، ادامه می‌دهد، ولی اگر ببیند آن طور نیست خیلی سریع نظرش عوض می‌شود و سناریوی بعدی را پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابتدا به ساکن ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بیخود کرده است؛ باید تامل داشته باشیم و دستپاچه نشویم، ذوق زده هم نشویم که ترامپ از همین ذوق زدگی ممکن است سوء استفاده کند، ممکن است ما را تست باشد.

وی اضافه کرد: مسئولان ذیربط باید با تدبیر و درایت موضوع را رصد کنند. در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد و نهایتا با توجه به موخراتی که شاید داشته باشد ببینند چگونه عمل کنند.

ناطق نوری گفت: نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم باید به عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذیربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم گیری شود.

**ممکن است هدف سفر بن علوی میانجیگری باشد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به آمریکا و انتشار برخی اخبار درباره احتمال سفر وی به تهران در روز‌های آینده و اینکه آیا عمان برنامه‌ای برای میانجی گری بین دو طرف دارد، گفت: ممکن است این گونه باشد، چون عمان این سابقه را دارد، در برجام هم عمان پیشقدم بود.

ناطق نوری اظهار داشت: ممکن است سفر وزیر خارجه عمان به آمریکا و بعد ایران باشد، احتمال دارد با توجه به پیشینه‌ای که دارد به دنبال چنین برنامه‌ای باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در نشست خبری مشترک به نخست وزیر ایتالیا گفت که آماده مذاکره بدون پیش شرط با مقامات جمهوری اسلامی ایران است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا